View Single Post
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Kjøpte meg Epson FastFoto brukt etter tips fra denne tråden, og uten å ha prøvd noe annet i et så stort omfang, så vil jeg absolutt anbefale Epson Fastfoto. Å scanne 30 bilder i 600 DPI på ca. 5 minutter (inkl. å definere mappenavn og lagring/automatisk justering av bildene) må jo være svært overlegent noen andre alternativer?
Vis hele sitatet...
Endte opp med å kjøpe Epson FF jeg også, men har hittil kun brukt den til skanning av gamle dokumenter (som fungerer veldig bra! De fleste arkene jeg skanner er syltynne, ala bibelark). Jeg har ikke prøvd å skanne bilder med denne enda, men kan se for meg at det kan bli et problem hvis bildene ikke er helt flate? Har en del bilder som er krumme/buet.

Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Uansett – jeg fortsetter å kapre denne tråden – og lurer på om det er noen som har noen tips til hvordan man kan dele mapper med noen slik at disse kan definere metadata for de ulike bildene? Altså at alle har tilgang til de samme bildene, ser gjennom og tagger relevante opplysninger angående bildene.
Vis hele sitatet...
Har ikke funnet en god løsning på å la andre tagge bilder. Jeg bruker å laste opp bildene til Flickr, der kan folk legge inn kommentarer (hvis de har bruker).