View Single Post
Jeg skal til å lære meg å lage musikk, da som mål ved å bruke FL studio som jeg har gått til innkjøp av. Jeg ønsker å kjøpe et "instrument" hvor jeg kan spille på tangenter "fysisk" for så legge det inn på musikkprogrammet mitt hvor jeg kan redigere/mixe/lage melodier på.

Ser også på musikkteori på youtube/skillshare. For å forstå hvordan en kan lage lyder som "Klinger" sammen.

nå til poenget, holder det med å kjøpe et type instrument som dette? https://evenstadmusikk.no/akai/11428...vPOxttNDIkTUCI

eller bør jeg gå till innkjøp av et keyboard/elektronisk piano? Jeg ønsker jo å spille på tangenter som de skulle vært piano/keyboard/synthesizer. Men når jeg ser på dette "instrumentet" som jeg linket til så kan en jo gå en oktav både opp og ned, og for meg som kun skal legge til melodier inn på et musikkprogram så tenker jeg kanskje at det holder med en slik MPK spiller (Eller hva en et slik lite instrument heter) Hva er enklest for å lære å lage melodier og spille melodier?

Siden jeg er ganske ferskt i gamet når det kommer til å spille og produsere musikk så tenkte jeg kanskje at det var noen mer erfarne folk her inne som kunne svare på dette? :-)