View Single Post
Sitat av Lebowski Vis innlegg
og det kommer stadig ut mer interessant informasjon: https://twitter.com/littufinkanskje/...65442836361217
Vis hele sitatet...
Det var både spennende og deprimerende lesning. Nesten på nivået at jeg blir kvalm - det lyser gjennom at Bresil og NNPF mener det er hensiktsmessig (og sikkert ganske spennende også!) å trakassere brukere. Ser en type som holder en joint? Kan hende det er den neste Cappelen! Best vi dehumaniserer vedkommende, stripper han naken og kaster han på glattcelle, mens vi roter gjennom hele leiligheten hans etter mer dop. Det er mulig han har ulovlige skytevåpen eller bevis på overgrep også vettu, kan aldri vite med sånne hasjnarkomane. Det er noe av det mest latterlige jeg har lest.
For ikke å snakke om "forsøk på erverv". FORSØK. PÅ. ERVERV. Høres ut som tidenes "liker-ikke-trynet-ditt"-paragraf. Hvordan i all verden skal du bli tatt for forsøk på erverv? Seriøst. Hva er kriteriet? Bresil i sivil som rusler langs akerselva og hanker inn gud og hvermannsen?

Okay så ble det en liten rant. Men helt seriøst. Det er så jævlig leit å se på politiet og "vi-er-ikke-politiet"-politiet argumentere for at det blir vanskelig å gjøre jobben de liker. Spesielt når det er snakk om å gjøre det vanskeligere for dem å misbruke fullmakter de allerede misbruker! Klart, hvis du ransaker boligen til alle som har brukt narkotika, så er det meget mulig du finner mer. Men det er jo på ingen måte forholdsmessig. Men det igjen er det jo tydelig at politiet ikke skjønner (alternativt ikke bryr seg om), ref. riksadvokatens uttalelse om at politiet ikke har anledning til å bruke fullmaktene de er bekymret for å miste.

Herre min fred vi trenger rusreformen. Foreningen for tryggere ruspolitikk fikk ett nytt medlem nå.