View Single Post
Sitat av sorrY Vis innlegg
Skjer'a mann?
Vis hele sitatet...
Sitat av stranger Vis innlegg
Skulle gjerne sagt gratulerer med dagen, men føler "vel overstått" er mer passende i denne sammenheng.

Fortsett å stå på og ta rette valg som du tidvis gjør. Du er sikkert klar over dette, men imodium er genialt for magen når man er abstinent. Lyrica/Neurontin er også fantastisk for å slå ihjel abstinenssymptomer på generell basis. Kanskje er du over de akutte symptomene nå, men det hjelper på det mentale også. Man blir hekta på disse også, men av personlig erfaring er de greiere å trappe ned på og man er ikke depressiv i x-antall mndr etter seponering.

Et annet alternativ er jo selvsagt et naltrekson implantat, men dette fordrer at du virkelig, i ditt hjerte, ønsker å komme av opiater. Du er sikkert kjent med det, men for ordens skyld nevner jeg bare at det er en opioid antagonist med relativt høy affinitet for opioid reseptorene, så vanskelig å pushe gjennom selv med høye doser minus.

Du er ingeniør for helvete! Selv har jeg vært godt over middels skoleflink, men droppa ut av forkurset pga rus/depresjon. Skal nok få tatt det opp igjen, men ser ingen grunn til å rushe noe bare for å ha det halvgjort.
Skal ikke si "tenk på ditt og datt", for det vet jeg du allerede har gjort. Jeg skal derimot dytte det på deg som en nyfrelst gladkristen: Du kan få det så jævlig fett! Fet jobb, status og kvinner i bøtter og spann om du ønsker det, eller kanskje enda bedre; ei som faktisk gives two flying fucks om deg! Har du tenkt på dette? Ja det har du! Men så gjør det da mann! Det er så mange som venter på at livet endelig skal begynne for de. Det mange derimot glemmer er at livet - det er her og nå.

Du er jo tøff Tom, er du ikke? Selvom du tilsynelatende har drevet med steroider er det ikke for sent å gro et par skikkelige baller! Slutt å waste livet ditt; du har alle forutsetninger for å ha det som plomma i egget. Du vil få det bedre med deg selv og andre, menneskene rundt deg vil få det bedre med seg selv og deg, og jeg vil være jævlig stolt av deg - Vinn - Vinn - Vinn!
Vis hele sitatet...
hehehe, jævlig fett

Du har så fryktelig rett, hehe.

Naltrekson har jeg faktisk ikke hørt om, men så er jeg heller ikke åpen for substitutter, vidundermidler eller noe som helst annet enn å bli clean, bli meg og ingenting annet. Nå har jeg faktisk kommet til det punktet at imodium ikke er aktuelt engang, jeg nyter følelsen av de små shit-nuggetsene som har begynt å komme. Tenk deg det, mine egne, små, faste klumper med bæsj - laget av min egen mage uten å være påvirket av noe. Livets små gleder.

Nå har jeg faktisk vært clean siden søndag, før jeg røk på en liten sprekk nå. Eller. Sprekk og sprekk, jeg trenger å komme i en annen modus! Jeg får meg ikke opp av sengen, jeg får meg ikke til å sitte på PC'en å jobbe, jeg får meg ikke til å henge ut med noen, jeg bare ligger der og råtner!

Jeg er faktisk litt rådvill nå, det skremmer meg nesten at jeg begynner å bli frisk. I morges når jeg våknet og så at klokken var 06:50, litt tungt i hodet og litt frysninger, men egentlig ganske ok... Hva nå, liksom? Hvor er motivasjonen? Hvor er lysten til å gjøre noe? Hvorfor vil jeg ikke ut å knulle verden?

Er sånn at jeg begynner å lure på om jeg kanskje har mistet meg selv helt.. At jeg rett og slett må være stein for å utrette noe. Kanskje jeg har massiv ADHD som bare kan kureres med heroin? Det er seriøst en av mine største frykter..

Samtidig så vet jeg jo at jeg gjør ting bedre jo mindre heroin jeg har i omløp.. Men det føles som om jeg når et punkt, omtrent rundt "bittepittelitt heroin", der jeg faktisk fungerer best. Men det blir jo aldri bare bittepittelitt.

Jeg har seriøst gjort mer siden jeg røykte meg en liten en enn jeg har gjort hele resten av uken, viktige ting som jeg måtte ha unna. Faen faen faen. Skjønner faen ikke hva jeg skal gjøre for å komme helt i mål. Blir bare mer og mer redd for at det jeg har kjempet for hver eneste dag i flere år; å bli clean og fungerende; bare er en illusjon. Jeg har jo aldri fått til noe som clean før, jeg var jo full i steroider og deprimert herfra til helvete sist jeg ikke var narkoman. Det sugde.

Uansett...Jeg er nå mindre avhengig enn jeg har vært på litt under 3 år.

Det kuleste er at jeg ikke drømmer om heroin, drømmer om å fikse etc.. Det har jeg alltid gjort før, helt fra første detox bare 4-5 måneder etter jeg ble avhengig. Helt jævlige drømmer om å ha smacken liggende å dampe og godte seg, bare for å bli avbrutt av noe. Akkurat som når du er 12 og drømmer om å knulle, og du aldri får kjørt pikken inn skikkelig.

De drømmene er ihvertfall vekk. Det intense suget har jeg heller ikke slitt med.. Det er livet som skremmer meg, følelsen av å være bare et menneske, å ikke duge til noe lenger. Det er mer frykten for å bli nøktern enn suget etter heroin som er problemet nå.. Men all sutring til side. Det er jo faktisk end of the line nå.

oooog.... en ting til...

Jeg lukter faen meg ingenting lenger. Nå hadde jeg vært 4 dager i sist uke og 5 dager nå - uten å sniffe noe - og jeg lukter faen meg enda ikke... Hvor lang tid kan det ta?? Altså lukter en fersk fis, men de luktene du bare lukter i hverdagen, sånn når du går ut og det lukter blomster og sånn.. Jeg savner det.
Sist endret av Tøffetom; 29. januar 2016 kl. 05:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.