View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Begrepet traumatisert bar nylig oppe til diskusjon her inne i en annen sammenheng. Der tok mange til forsvar for at man kunne bli traumatisert av å se et drøyt filmklipp, og i denne sammenhengen er det snakk om overgrep på et nært og personlig plan. Jeg kan godt skjønne at en sånn henvendelse ødelegger nattesøvnen og setter en støkk. Hadde det vært meg hadde jeg nok aldri glemt det heller.

Det Knask skriver er at det er bare å blokkere og overse og ta det med knusende ro. Er det sånn vi skal ta det om noen spør om å få se overgrep mot spebarn mot penger også?

Du skrev hva du skrev. Du bagatelliserer overgripere og mener at man bare skal lukke øynene og at problemet er ute av verden ved å blokkere. Skjønner godt at du ikke har mer å si, for det der finnes det ingen gode argumenter for å fortsette å forsvare at man har skrevet.
Vis hele sitatet...
Det er riktig at vi hadde en tråd om det, her er den. Det er to viktige forskjeller her som kanskje bør bemerkes.

Den første er at den som tok traumene i forsvar var meg. Jeg har imidlertid ikke uttalt meg i denne tråden før nå. Selv om Knask, Dodecha og jeg alle har vært her en stund og har en del innlegg, så er vi ikke den samme brukeren og vi er ikke nødvendigvis enige bestandig. Det blir sånn sett litt feil å insinuere noe hykleri i reaksjonene du ser her nå.

Den andre viktige forskjellen er at i den siterte tråden hadde en bruker faktisk fått diagnosen PTSD! Hvorpå en annen bruker kommenterte (sic) "No offence, men ptsd begynner å bli ganske utvannet om du får det av en video." - det er sånt som får meg litt arg, av grunner jeg gjorde rede for der. Men det er vel litt forskjell mellom å ha fått en diagnose av helsepersonell og å "føle seg traumatisert" på vegne av andre, er det ikke?

Trådstarter: Dersom ubehaget vedvarer, oppsøk hjelp. Hvis det går over av seg selv, så ble du en erfaring i livet rikere. Ikke vær redd for å snakke om hendelsen med folk du stoler på.