View Single Post
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Det er morsomt at du tror du har naila det så sinnsykt fordi jeg kjenner faktisk en som måtte tilbakebetale kult at du følte deg stolt nå, men hvis du leser dette så skjønner du hva jeg snakker om, min venn

"Tilbakebetaling
Viser beregningene at du har fått for mye utbetalt, sender vi et kombinert varsel- og vedtaksbrev. Du har da en frist på tre uker for å komme med innsigelser/nye opplysninger. Hvis vi ikke mottar dokumentasjon fra deg, vil vedtaket bli automatisk iverksatt etter fire uker. Du har til sammen 10 uker klagefrist på vedtaket.

Tilbakebetalingen kan skje ved at du betaler tilbake beløpet med en gang. Du vil få tilsendt en egen faktura med informasjon om innbetaling.

Hvis du ikke innbetaler hele beløpet, og du fortsatt mottar en løpende ytelse, vil vi starte trekk fra den løpende ytelsen din. NAV vil normalt trekke 10 prosent av ytelsen din frem til hele beløpet er innbetalt. Trekket gjøres etter skattetrekk, men før eventuelle andre trekk. Du kan selv velge om avregningen skal gjøres med mer enn 10 prosent av ytelsen din, dersom du ønsker en raskere tilbakebetaling."

Jeg tror du må søke hjelp som har så mye å bevise for deg selv at du velger å svare som en usikker liten unge, MIN VENN Ta deg en bolle og ro deg ned litt



Jeg kjenner en som måtte tilbakebetale pga nettopp min tolkning av dette**** skulle det stå
Vis hele sitatet...
Sikker på at dette ikke gjelder inntektsgrensen da? At h*n har tjent mer enn hva hva som er satt og må dermed betale noe tilbake igjen? I så tilfelle er jo dette selvforskyldt hvis beløpet en har tjent ikke er oppdattert på din inntektsplanlegger som er en underkategori i din uføretrygd på NAV.no.

Fikk selv en liten smell der og måtte tilbakebetale noe, men det var fult og helt min egen feil.