View Single Post
Trådstarter
387
Sitat av Dough Vis innlegg
Denne tråden er bare irriterende tullete uten livets rett.



Hei Laban. Dette har du hentet og sakset fra

Etteroppgjør og uføretrygd
"Hvis du er innvilget uføretrygd, vil NAV beregne om du har mottatt riktig beløp ut fra inntekten du har hatt hvert kalenderår. Dette kalles etteroppgjør."

Med andre ord så handler dette om noe helt annet enn hva du rabler om.
Dette handler om den årlige avregningen for de som har fått innvilget ufør hvor de enten har fått for mye eller for lite det aktuelle året på ufør. Dette har ikke en d-r-i-t-t å gjøre med hva du har motatt tidligere av tidligere stønader og grad av arbeidsevne. Dette handler om at du kan ha en viss inntekt som ufør.



Dette grenser mot paranoia. Når jeg ser hvordan du har feiltolket denne saken så vil jeg virkelig anbefale deg å snakke med noen om dette. NAV/behandler, noen som kjenner din situasjon.
Vis hele sitatet...
Det er morsomt at du tror du har naila det så sinnsykt fordi jeg kjenner faktisk en som måtte tilbakebetale kult at du følte deg stolt nå, men hvis du leser dette så skjønner du hva jeg snakker om, min venn

"Tilbakebetaling
Viser beregningene at du har fått for mye utbetalt, sender vi et kombinert varsel- og vedtaksbrev. Du har da en frist på tre uker for å komme med innsigelser/nye opplysninger. Hvis vi ikke mottar dokumentasjon fra deg, vil vedtaket bli automatisk iverksatt etter fire uker. Du har til sammen 10 uker klagefrist på vedtaket.

Tilbakebetalingen kan skje ved at du betaler tilbake beløpet med en gang. Du vil få tilsendt en egen faktura med informasjon om innbetaling.

Hvis du ikke innbetaler hele beløpet, og du fortsatt mottar en løpende ytelse, vil vi starte trekk fra den løpende ytelsen din. NAV vil normalt trekke 10 prosent av ytelsen din frem til hele beløpet er innbetalt. Trekket gjøres etter skattetrekk, men før eventuelle andre trekk. Du kan selv velge om avregningen skal gjøres med mer enn 10 prosent av ytelsen din, dersom du ønsker en raskere tilbakebetaling."

Jeg tror du må søke hjelp som har så mye å bevise for deg selv at du velger å svare som en usikker liten unge, MIN VENN Ta deg en bolle og ro deg ned litt



Jeg kjenner en som måtte tilbakebetale pga nettopp min tolkning av dette**** skulle det stå
Sist endret av Laban22; 8. mars 2022 kl. 12:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.