View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Faktum er at min erfaring med å diskutere med deg er at du gir politiet spesialbehandling, du mener de står over loven og alltid oppfører seg eksemplarisk.
Vis hele sitatet...
Det er ikke pent å lyve om andre, Dodecha. Jeg har aldri sagt at politiet står over loven. Tvert imot har jeg mange ganger gjort folk her oppmerksomme på hva politiet har eller ikke har lov til å gjøre etter loven.

Hvis ikke du klarer å diskutere uten å lyve om meg så foreslår jeg at du lar være.

Det jeg reagerte på i denne tråden var utsagnet:

Noe som er en stor feilrepresantasjon av virkeligheten, for den er stikk motsatt: politiet vil bruke alt de kan på å få deg til å tilstå slik at saken er over, og jeg er langt i fra den eneste med denne erfaringen.
Vis hele sitatet...
Du snakker om noe annet enn jeg gjør. Du snakker om din egen subjektive oppfatning. Jeg snakker om hvordan politiet skal gjøre det etter loven. Hva som er lovmessig korrekt måte å gjøre det på. Jeg tar ikke stilling til alle mulige personlige anekdoter. Derimot vil jeg si at anekdotene ikke er dekkende for politiet generelt.

Jeg kan ta en enkel sammenligning: De fleste bilførere vet at du skal aldri gi samtykke til inndragning av førerkort, for gjør du det kommer saken din bakerst i køen. Transportbransjen er veldig klar over dette, nekter du inndragning må politiet ha saken klar for tingretten innen 3 uker.
Dette informerer politiet deg aldri om, for de vil jo at du skal samtykke og gjøre saken enklere for seg selv.
Vis hele sitatet...
Da må du se på om lovverket pålegger politiet å informere deg, og eventuelt om det legger føringer for hvilken måte informasjonen skal overleveres på.

Har du gjort det?