View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Vet du, dette gidder jeg ikke. Hvis du ikke klarer å skrive uten personangrep så kan du bare la være. Forrige gang vi diskuterte var vel også da du begynte å komme med moderator-trusler/advarsler mot meg da vi ikke kom til enighet. Ikke partisk i det hele tatt, liksom.

Ellers minner jeg om denne:

https://freak.no/forum/stabens_lofter
Vis hele sitatet...
Jeg skal ta til meg at dette per definisjon er et argument mot deg som person, et angrep vil jeg ikke kalle det.
Faktum er at min erfaring med å diskutere med deg er at du gir politiet spesialbehandling, du mener de står over loven og alltid oppfører seg eksemplarisk. Min personlig erfaring tilsier annet, og det er hele saken mellom meg og deg. At jeg reagerer på dette, og informerer andre som leser debatten har jeg den fulle rett til.
For meg virker det som om du feiltolker rettningslinjene våre for å bruke det som et argument mot mine utalelser om trenden din her på forumet.
Det jeg reagerte på i denne tråden var utsagnet:
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Politiet skal ikke prøve å få en tilståelse. De skal bare ignorere objektivt om muligheten for strafferabatt i domstolen. Ut over det skal de finne sannheten, ikke gå etter tilståelse.
Vis hele sitatet...
Noe som er en stor feilrepresantasjon av virkeligheten, for den er stikk motsatt: politiet vil bruke alt de kan på å få deg til å tilstå slik at saken er over, og jeg er langt i fra den eneste med denne erfaringen.
Jeg kan ta en enkel sammenligning: De fleste bilførere vet at du skal aldri gi samtykke til inndragning av førerkort, for gjør du det kommer saken din bakerst i køen. Transportbransjen er veldig klar over dette, nekter du inndragning må politiet ha saken klar for tingretten innen 3 uker.
Dette informerer politiet deg aldri om, for de vil jo at du skal samtykke og gjøre saken enklere for seg selv.

Sitat av tearz83 Vis innlegg
En liten kommentar til Dodecha og hemmeligegreier: Det er mange her på forumet som har ett usunt forhold til politiet. Nå er det slik at hvis du bryter loven så er det jo deres oppgave og ta deg inn, finne beviser og overlate deg til domstolene. Uavhengig om du synes at lovene er dårligge eller ikke.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, dette er stiller jeg også meg bak, men:
Det er ikke slik at man mister rettigheter fordi man er skyldig i en sak.
Det er et naivt og selvdestruktivt syn å tro at politiet er ute etter ditt eget beste, men ta dette med en smule "voksenhet": Det hjelper absolutt ikke å være bråkjekk og avvisende til spørsmålene, ofte vil det gjøre vondt verre. Man skal snakke høflig og rolig informere om at du nekter å avgi forklaring, hadde du hatt råd til en advokat er det omtrent akkurat dette tipset du får.
Sist endret av Dodecha; 18. desember 2016 kl. 13:02. Grunn: Deg = seg selv, så ble teksten logisk