View Single Post
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
184
Blir litt gjetting fra min side nå, men antar at når du bestilte dette fra utlandet, så betalte du kanskje med kort til en utenlandsk konto?

Hvis det stemmer, så er det nok neppe bankkontoen din de har sett på. Alle transaksjoner til og fra utenlandske bankkontoer loggføres i et eget register kalt valutaregisteret. Valutaregisterlovens § 3 sier: "Det skal føres et sentralt elektronisk register over opplysninger om valutaveksling og overføring av betalingsmidler inn og ut av Norge" Banker, kredittselskaper og lignende rapporterer alle utenlandstransaksjoner (bankoverføringer, kortbruk etc.) til dette registeret. Både politiet, Skatteetaten, Tollvesenet, NAV og Finanstilsynet har elektronisk tilgang til registeret og kan på kort tid finne alle dine utenlandstransaksjoner kun ved å søke på fødselsnummeret ditt.

Som sagt, gjetting fra min side om dette er tilfelle i din sak, fordi jeg ikke vet hvordan du betalte for dette, men det er hvertfall en mulighet. Ellers støtter jeg det omtrent alle andre sier her; "Det ønsker jeg ikke å svare på".