View Single Post
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Godt jobba å snakke om fysiske sperrer når det tross alt er snakk om nummer i en database.
Deezire og Myhre har selvfølgelig rett her. Fjern 4750 venner og bruk facebook slik eierne vil det skal brukes.
Vis hele sitatet...
Jeg innrømmer at de som har 5,000 venner missbruker facebook, og de kan for min del bli bænna for livet, jeg har selv under 200 venner på facebook, og trives med det.

Jeg er bare interessert å vite hvordan en database med MAX 5,000 venner er mindre effektiv enn en database som ekspanderer i det uendelige?

Og hvordan kan facebook adminstrasjonen synes at det er mindre ressurskrevende å trekke brukere opp igjen fra "disabled" bøtta etter x-antall emails, istedenfor å ha en fast "fysisk" grense som ikke trenger noen som helst form for vedlikehold?

Er det virkelig så vanskelig å endre størrelsen på venneliste-databasene fra "infinity" til "5,000" ?

Gagner ikke en "fysisk" fast grense både brukere og facebook-vedlikeholderne?
Om dere ser bort ifra hvordan noen har klart å skaffe seg 5,000, og svarer meg rent teknisk hva som er mest effektivt, så blir jeg meget glad og mindre opprørt over denne løsningen facebook har valgt.

For meg er dette ulogisk.