View Single Post
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det er noe fenomenalt galt med tankegangen din, Turbolego. Facebook er en tjeneste som leveres uten noen som helst form for garanti. Hvis facebook vil så kan de rulle om og dø i morgen, uten at noen kan si noe på det. Det er en tjeneste, ikke en rettighet. Er du klar over hvor mye det hadde kostet om facebook skulle sjekket om hver eneste person som hadde mer enn 5000 venner var mennesklig og at vennskapene var aktuelle?

Og nei - kontoen er ikke slettet, den er disablet. Facebook lagrer jo i kjent stil alt - uavhengig om du selv sletter det eller ikke.

Rent teknisk så er det et databasemareritt hvis noen har mer enn 100 relasjoner. Se for deg 5000.
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker absolutt ikke at facebook skal sjekke om vennene mine er virkelige, jeg bare ønsker at de hadde hatt en fast kvote på 5,000 venner som ikke kan brytes!

Hvordan kan det være vanskligere for facebook å ha en fast grense på 5,000 venner, enn å ha en grense som kan brytes men som automatisk får deg "disablet" ?
Bare sånn rent teknisk....

I mine øyne er det mer jobb for facebook å ha en grense som kan brytes...
Dersom de hadde en fast kvote, kunne de sluppet å få en million mails fra folk som "gikk litt over kanten" og som vil ha kontoen sin tilbake fra hades...

Rent teknisk, hva er den enkleste og minst ressurskrevende løsningen facebook kan innføre når det gjelder venneliste-systemet?

Takker for støtten, DarkHaxer.
Sist endret av Turbolego; 5. juni 2009 kl. 14:39.