Selv med de begrensede valgmulighetene svartemarkedet tilbyr i forhold til strain og type, så har cannabis hjulpet meg mye mot avhengighet til andre ting, da spesielt amfetamin og alkohol, til enn viss grad opiater selv om jeg aldri har vært ordentlig hekta. (kunne nok ha blitt det en del ganger dersom jeg ikke hadde cannabis). Har alltid vært avhengig av rus ikke EN type rusmiddel har bytta litt på perioder med en ting så en annen ting en stund osv men alltid røyka hasj i tillegg og hatt det som en slags minimum level istedenfor å gå helt edru, tror ikke det er noe annet enn hasj som jeg ville brukt på den måten. Har slutta på speed etter 3 år med ukentlig bruk f.eks og da var det absolutt deilig å ha hasj som en hjelp. Men det er jo en mulighet for at man går tom for både hasj og det andre stoffet og hvis man da bæder på bønne men får hukka det andre så er terskelen lavere for tilbakefall. Nå om dagen røyker jeg bare hver 14. dag pga urinprøver Så føler jeg har kommet meg greit ut av de fleste problemene med avhengighet.
Sist endret av Bluesky_; 23. mai 2022 kl. 19:57.