View Single Post
Sitat av ompapa Vis innlegg
Vel loven kan ikke og skal ikke brytes selv om fyren er et rasshøl.
Permitteringer skal gjøres korrekt. Slik er verden.
Det er ikke fritt frem med permitteringer.
Vis hele sitatet...

Sitat av ompapa Vis innlegg
Nei nå får du bli voksen ts.
Tenk deg om da, hvordan fremstår du som person med slike uttalelser?
Det er nærmest umulig å legge frem en dokumentasjon på at fyren har forårsaket at bedriften har tapt millioner.
Du fremstår som en liten gutt i altfor store sko.

Enkelt sagt så er det regler som skal følges i forbindelse med permitteringer. Er reglene fulgt? Om de er fulgt så er det jo greit, er de ikke så må dere regne med at fyren kommer tilbake i jobben.

Du bør informere ledelsen om at du trenger et møte med dem for å få kopi av alt vesentlige i denne saken før du tar møte med fagforeningen. Advarsler om fravær, og evt. klager på kvaliteten på arbeidet fyren har gjort skal det finnes kopi av.

Du skrev tidligere i tråden at "syvende og sist er det sjefen som bestemmer hvem som skal permiteres" det er bare delvis rett og siden fyren var tillitsvalgt og hadde vært lengst ansatt så kan dette bli en betent sak.

Om fyren virkelig var helt ræva mann som helt alene nesten har tvunget bedriften konkurs så skulle jo ledelsen sparket mannen for mange år siden. Det gjør at jeg tviler på oppriktigheten i den noe ensidige fremstillingen din om fyren.

Du er tillitsvalgt nå og da får du ta jobben seriøst. Det betyr at når fagforeningen ønsker et møte så må du også stille forberedt og ha samlet sammen evt. dokumentasjon i saken. Om ledelsen ikke har noen dokumentasjon på skriftlige advarsler som fyren selv har signert på så har ledelsen er problem og da blir det nok du som blir permittert siden du er ferskest.
Vis hele sitatet...


Bli voksen? Er vel kanskje det jeg er i forhold til han som er permitert, da jeg har et produktivitetsnivå som er LANGT over det han har prestert, selv om jeg er fersk i gamet, og samme jobb er utført.

Skjønner att du ikke har all informasjon om han, da hadde du nok endret meining.
Jeg bryr meg ikke om fagforeningen går etter ledelsen, da de har ordnet med advokat alt. For han BURDE vært oppsagt for flere år siden, men da hadde de ingen til og ta de oppgavene han har, men når jeg begynte så sa jeg att jeg var interesert i å spesialisere meg innen feltet. Og alt da begynte jeg og skjønne att han ikke var så lett jobbe med, siden de ville ha en som kunne gjøre det samme som han.

Derfor vart jeg overrasket over att han ikke bare vart sparket med engang. Og det har jeg sagt ved ledelsen.


Og sånn det er nå, så er arbeidsplassen en god plass å være på. Det er hyggelig å komme på jobb, og stemnigen er så mye bedre.
Og om èn person skal få komme og ødelegge for resten av bedriften, så er det veldig trist for han som prøver så godt han kan å drive en bedrift, sånn att vi andre skal ha en jobb å gå til.


Att det er lover og regler som må følges er helt normalt.
Det blir helt sikkert sak av det her, det er ledelsen klar over, og har forberedt seg. Men det blir ikke mitt problem, hadde jeg kunnet så hadde jeg sagt fra meg vervet som tillitsmann. Da jeg har nok å ta tak i pga andre ansvar.

Men hele problemet er hva jeg kan\bør\bør ikke si ved møte med fellesforbundet?