View Single Post
Hei

Jeg jobber på et lite bilverksted, med få ansatte.
Nå nylig bestemte ledelsen seg for og permitere en ansatt. Han hadde forskjellige oppgaver\ansvar i bedriften, men jeg har blitt kurset i løpet av det siste halvåret for å kunne ha samme ansvar. Jeg er fersk i bedriften.

Han som har blitt permitert, var tillitsmann og lengst ansinitet. Men den dagen han vart permitert fra, så stemte vi fram en ny tillitsmann, det var blitt tatt opp uken før. Og det ble meg.

Han vart permitert pga vanskelig og samanarbeide med, dårlig resultat for bedriften (virket som han brukte lang tid bare på faenskap) og MYE fravær. Selv om det ikke er permiteringsgrunnlag

Vi mistet mange kunder pga vi måtte utsette jobber han hadde. Så jeg er helt enig med ledelsen om permiteringen, vi har mye bedre resultat med en gang. Vi får gjort mere med en mann mindre.

Men nå kommer problemet, fellesforbundet vil ha en prat med meg som tillitsmann, om hvordan prossesen rundt permiteringen har vært. Jeg har sagt på tlf med de att jeg har ikke noe med hvordan dette er blitt behandlet hos ledelsen. Men nå skal de ha et møte med meg.

Hva gjør jeg? Som tillitsmann skal jeg vel "forsvare" han som er permitert, det har jeg lite eller ingen interesse av. Men hvordan forholder jeg meg til det? Kan jeg si att han er vanskelig å jobbe sammen med?
Om han begynner igjen, så slutter jeg.

*Litt rotete forklart*