View Single Post
Sitat av bjørnar Vis innlegg
Det er kristendommer som nekter å sidestille seg med andre relgioner og mener at den er den ene rette relgionen og at det er kristnes ansvar å "omvende andre". SLik at de da ikke havner i halvette.

Muslimer skal respektere andre trosretninger og tradisjoner ifølge koranen.
En muslimsk familie vil nok være mer vennlig og åpen for fremmede mennesker enn det en nordmann er. Jeg er flau over hvordan visse nordmenn kan oppføre seg. Kan jo bruke norske ungdommer i utlandet som et eksempel, eller den halveis rasistiske holdningen flere nordmenn har. Blir flau over holdningen til flere av menneskene i min omgangskrets når det gjelder utlendinger.
Vis hele sitatet...
At en muslimsk familie skal være mer vennlig og åpen for fremmede mennesker enn en nordmann, er bare sånn du ønsker det skal være. Det er ikke noe holdbart argument. Hvilken nordmann sammenligner du med den muslimske familien da ?

Og du mener at Islam ikke nekter å sidestille seg med andre religioner ? Ikke at man kan spørre Islam selv, men koranen virker svært lite forsonlig med andre religioner. Bibelen oppfordrer ikke til å ta livet av de vantro, som koranen gjør. De fleste følgerne av religioner mener sin er den eneste riktige.
De kristne hadde heller ingen respekt for nordmenns opprinnelige naturreligioner.

Jeg burde vel ha henvist til en kilde for det jeg skrev tidligere. Koranen kapittel fem, vers 51.
Men da må du oppgi hvor i koranen det står at, Muslimer skal respektere andre trosretninger og tradisjoner ifølge koranen. Når du først skal henvise til den kan det være greit å fortelle hvor det står.
Sist endret av St.Vitus; 19. mai 2010 kl. 15:45.