View Single Post
Jeg har stemt Frp i ti år, ikke nødvendigvis fordi jeg vil at partiet skal sitte med makta, men for at det skal være stort nok til å legge betydelig press på regjering og storting.

-Norge har et innvandringsproblem som vokser. Pr. i dag er det ingen andre parti på stortinget som har kommet med forslag som vil gjøre situasjonen bedre. Jeg er på ingen måte rasist, men den innvandringspolitikken som har blitt ført de siste tiårene er svært uheldig.
-Vi har et system i dag der hvem som helst kan motta penger fra staten hvis de ikke gidder å jobbe. Jeg har sett altfor mange ganger hvordan folk mottar diverse former for offentlig støtte som de på ingen måte har krav på. Venstresidens naivitet gjør dette mulig. Det blir også gjort for lite for å få folk som virkelig har vært syke og vil jobbe tilbake i arbeidslivet.
-Effektivisering. Jeg er på ingen måte for en privatisering på linje med det frp ønsker, men det er rom for store endringer av det offentlige som vil komme alle til gode. Vi har et underbemannet og økonomisk svakt helsevesen, samtidig som det sitter haugevis med byråkrater som (slik jeg oppfatter det) er mer opptatt med å lage arbeid til seg selv og andre i lignende posisjoner slik at de ikke blir overflødige enn å gjøre jobben sin. Tror hele det offentlige apperatet kunne trengt en grundig gjennomgang der resurser ble flyttet dit de trengtes.

Når det gjelder avgifter på alkohol/tobakk så er det uvesentlig for hva jeg stemmer. Skulle gjerne betalt litt mindre i skatt, har lurt mange ganger på hva jeg får tilbake for de bortimot 200.000,- jeg årlig betaler til kemneren. For ikke å snakke om bompenger, bensinavgifter, moms, toll ol. Når du regner på hvor mye du har betalt inn til staten er det surt når du blir syk eller skadet og må krangle med helseapperatet i lang tid for å få den hjelpen du trenger, når du dagen etter å ha betalt regningen på bombrikka kjører i et hull i veien og ødelegger felgen. Jeg ønsker å betale skatt slik at vi kan opprettholde velferden her til lands, men er lite sugen på at mine skattepenger skal gå til å lønne en udugelig byråkrat som snurrer på stolen og ikke gjør annet enn å prøve å virke viktig.

Ved forrige stortingsvalg stemte jeg ikke Frp, de er nå så store jeg mener de bør være. Men hvis de endrer synet sitt på arbeideres rettigheter, privatisering av det offentlige, sitt naivt vennlige forhold til USA og et par andre saker, så får de nok min stemme igjen.

Jeg vet det er skrivefeil i teksten, jeg sitter her med feber og når jeg leser korrektur føler jeg at ALLE ord på fem bokstaver eller mer er stavet feil. Har ikke rettskrivningsprogram på norsk...