View Single Post
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Frp-ere driver ofte med slagord-argumentering, slik som innlegget til KulaKanon ovenfor.
Vis hele sitatet...
Nåvel. Det er vanskelig å ta et slikt utsagn (eller i ditt tilfelle, et argument) seriøst når du i samme slengen generaliserer godt over 600.000 nordmenn. Jeg tror personlig man har lite å hente ved fryse ut og idiotisere velgere av ett av norges største partier.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Frpere mener de har funnet den ene gyldne sannheten, stempler motstandere som "mobbere" og "sosialister", ....
Vis hele sitatet...
Meg bekjent er det stikk motsatt. Så dette ønsker jeg å se indisier som backer opp. Det er ikke mange partier som møter så mye motstand som det FRP gjør, og mye av motstanden er i mine øyne ufortjent. Hvis man leser partiprogrammet til FRP; i den hensikt at man ønsker å lære og forstå - fremfor å finne noe å rakke ned på; vil man finne mange gode sider ved partiet som absolutt favner alle. At de har funnet den «ene gyldne sannheten», er det ytterst få FRP-ere som verken hevder eller mener.

Jeg tror de fleste som stemmer FRP ønsker en forandring, og et parti som strekker seg langt for å innfri de løftene de lover (noe jeg vil hevde nåværende regjering har sviktet på). Kanskje går det ille, kanskje går det bra. De har aldri sittet i regjering; så det vanskelig å hevde at de vil bryte like mange løftebrudd som de andre partiene.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
og mener de ikke trenger å delta i grundige diskusjoner over politikken deres.
Vis hele sitatet...
Igjen, hvem mener dette? Snakker du om fire-fem forumtroll som ikke enser sunn fornuft; eller mener du at (ved forrige stortingsvalg) 23% av befolkningen er stokk dumme, og ikke klarer å sette seg inn i situasjoner?

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er dette som er det fine med å være Frper: man har alltid en enkel løsning på ethvert komplisert problem.
Vis hele sitatet...
Når man stiller til valg har man mange muligheter, man kan snakke komplekst og detaljert om enkelte politiske grep, eller man kan snakke løsere om flere stand- og synspunkter. Obama gjorde akkuratt det samme, han gikk ikke spesielt dypt inn i alle aktuelle saker, han brukte retorikk til å vinne frem i valget - noe han tjente på.

I mine øyne går mye av valgkampen på å vise hvilke saker partiet støtter, og hvilke visjon man har for landet, kontra å beskrive i detalj hvordan det skal gjøres.

Det være sagt, så er jeg uenig i alt for mange av FRPs visjoner til å kunne stemme på det partiet, men jeg syntes det blir for dumt å idiotisere velgere utifra politisk ståsted. Greit nok at du har et annet syn på norsk politikk, og hva som er best - det har jeg også.

PS: Jeg ser at jeg i denne posten ser ut til å støtte veldig mange av FRPs saker og visjoner, og holder med dette partiet. Det er derimot ikke riktig, av flere grunner støtter jeg ikke FRP, men jeg respekterer at andre gjør det. I bunn og grunn er jeg litt smålei at man kan gå fritt frem i å hevde alt mulig dritt om FRP og deres velgere, bare fordi de stemmer «FRP». Ellers er jeg enig i mye av det mange sier - og er helt med på at FPR har noen tvilsomme velgere, det betyr således ikke at det nødvendigvis gjelder majoriteten. Jeg tror mange av de heller intelligente velgerene deres velger å holde seg anonyme, nettopp på grunnlag av stempelet det medbringer.