View Single Post
Trådstarter
91
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Tatt seg en øl som i før man er myndig eller en øl før man drar til stemmelokalet ?
Vis hele sitatet...
Hehe - selvsagt før man entrer stemmelokalet. Men det var først og fremst bare en illlustrasjon.

Mener du at ansvar for medmennesker i dårlige kår betyr at man skal la alle flytte til Norge ?
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg ikke helt jeg tar poenget ditt. Jeg mener absolutt ikke at "medmennesker i dårlige kåt skal flytte hit" for å bli pleiet. Det er massevis av tilsvarende land rundt om i verden - men om du sikter til min påpekelse av faktumet at Norge har et visst ansvar ift medmennesker grunnet våre penger og ressurser, så støtter jeg selvsagt det. Litt må vi kunne bidra på verdensbasis, men selv jeg - som misliker Frps politikk, kan innse at det trengs en innstramming på dette området. Dog langt fra så brutalt som Frp vil ha det.

Koranen sier at muslimer ikke kan samarbeide/være venner med kristne eller jøder. Muslimske innvandrere ville da vel egentlig ha dårlige forutsetninger for å komme overens med den opprinnelige befolkningen i Norge. Men å nekte for at Siv Jensens utspill var klønete kan jeg ikke nekte for. Og hvis man stemmer FRP, er man da en tilhenger av Siv Jensen ?
Vis hele sitatet...
I og med at Siv Jensen faktisk er partiets formann, og således største forsvarer/representant, vil de aller fleste tilhengerne se opp til henne. Logisk nok. Så svaret mitt til dette blir jo logisk nok at - ja, som oftest er en FRP-entusiast fan av Siv Jensen. Hva ellers?


Jeg personlig er ingen FRP velger, men jeg forstår ikke hvorfor du er interessert i å høre noen av FRP velgernes synspunkter. Da du har brukt hele innlegget ditt på legge ut om hvor lite opplyste og selvsentrerte de ALLE er. Dette synes jeg egentlig er en ganske passende beskrivelse på de fleste nordmenn, uansett hva de skulle stemme.
Vis hele sitatet...
Jeg var godt klar over at et slikt svar som dette måtte komme. Heldigvis er det mange som har kommet med objektive innspill også, men jeg skal selvsagt ta til meg det kritikere som deg har å si også:

Nå var det aldri noen intensjon å bevisst skulle rakke ned på Frp-ere i mitt innlegg, noe jeg heller ikke har gjort. Mitt innlegg omhandler hvorfor nevnte parti er så godt likt som det er blant visse deler av befolkningen, og hva som er grunnlaget deres for å stemme på nettopp dette. Som jeg selv nevner, var argumentet til mange av den yngre skaren at innvandrerne er i veien. Det kan imidlertid finnes like mange argumenter som det finnes velgere. At du ikke forstår hvorfor jeg er interessert i vite andres synspunkt, får vitterlig være ditt problem - enten du har manglende evne til å se ting fra andre perspektiv, eller du bare er en ivrig kverulant.

Du påstår dessuten at jeg fremstiller samtlige av partiets velgere som uopplyste og selvsentrerte. Sistenevnte har jeg ikke engang betegnet de som, så det er ditt ord. Uopplyst innrømmer jeg gledelig at MANGE av dem er - men nå har jeg aldri dømt alle under ett noe sted, så disse oppfatningene får du selv stå for. Du derimot, sier jo selv at nevnte betegnelser passer samtlige av oss nordmenn, uavhengig av politisk ståsted. Så hvem er det som dømmer her?

[/quote]Det var vel mange som stemte Arbeiderpartiet også, uten egentlig å ha snøring på politikk.[/quote]

Det vil ALLTID være noen som stemmer kun for å bruke stemmen sin, uten å ha satt seg godt nok inn et politiske parti. Forskjellen på det og at så mange tiltrekkes av Frp, er at de tror de vet hva de stemmer på - nettopp fordi partiet er så populistisk som det er. Frp spiller på "folk flest" sine mest engasjerende tema og ønsker, hvilket sikrer dem ufortjent mange tilhengerne. Dessverre er det få som evner å tenke gjennom konsekvensene.