View Single Post
Grunnen til at folk stemmer FRP er ikke fordi de nødvendigvis er enig i alt de sier, og slik er det vel generelt for de fleste partier. Jeg har ingen problem med å forstå hvorfor en del folk velger å stemme FRP uten at jeg overhode har tenkt til å stemme de selv. På venstresiden har man så lenge snakket om rettferdighet for alle ved å holde ett høyt skattenivå og bruke mye penger på de fattigste som ikke alltid klarer seg. Delvis på grunn av historier i media, og personlige erfaringer folk har, så begynner en del arbeidsfolk å føle at de selv jobber seg i halvt hjel, mens en del slipper billig unna på deres penger. Folk begynner å bli lei og synes grensen for ukritisk solidaritet er nådd. Dette er noe liknende det FPR også sier, og da appelerer det til en del folk.

Til dere som skriver at de ikke forstår at noen stemmer FRP: Har dere i det hele tatt vært på en arbeidsplass? Nesten alltid der jeg har jobbet har jeg møtt mange med denne holdningen som jeg nettopp beskrev, og som diskuterer hardt for det. Jeg tror ikke det gir noen god forståelse å sitte i denne freakforum-bobblen og snakke om rettferdighet og penger til de som trenger det mest, uten å ha snakket litt med folk på alminelige arbeidsplasser.