View Single Post
Sitat av Jan Inge
TA LAPPEN I POLEN?? HILSEN EN SOM LURER..
Jeg er en nordmann som har Norsk førerkort kl.B. Jeg har planer om å ta MC lappen ( kl.A ) i Polen eller Spania, og lurer på hvilke regler som gjelder for å gjøre dette? Er det noen som vet hva det koster å ta lappen der?
Er det slik at jeg må være bosatt i for eks. Polen i minst 6mnd for å slippe å måtte ta ny førerprøve i Norge? Kan jeg ta teoriprøven på Engelsk i Polen? Må jeg ta ny Førerprøve når jeg kommer tilbake til Norge?
Ønsker å komme i kontakt med andre som har tatt førerkort i Polen eller et anet EU/EØS land.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest litt om dette - husker ikke hvor, men jeg mener jeg fikk en link til Statens Vegvesen fra en eller annen på et norsk MC forum.
Ifølge reglene så må du ha bodd i Polen en viss tid. Lurer på om det var 80 dager - husker ikke helt. Teoriprøven kan tas på engelsk.
"Konverteringen" til Norsk koster 200 spenn mener jeg også å huske.

MEN... så snakket jeg med en kamerat som er kjørelærer her hjemme (bil og MC) og han sa at det ikke lenger var mulig for nordmenn å gjøre dette. Jeg husker ikke hvorfor, og fikk ingen kilder, men han har jo litt inside information om hva som skjer og evt. kommer til å skje med diverse regelverk, så jeg bare dreit i hele prosjektet.