View Single Post
Trådstarter
87
Nei, har da ikke flyttet til norge. Er så norsk som det går og aldri levd lenger en 1 mnd i strekk uten før landegrensene våres. Men har dreve og tatt en del "utdanning" fra sommeren av og da ikke vært i arbeid eller under noe tiltak fra nav osv. Og tar jeg førekort i polen så fikses den saken lett. Da dem fikser boadress osv. Med leiekontrakt og papirer tilbakedatert 6 mnd. Så har jeg da "bevis" før at jeg har "levd" i polen i 6 mnd. Og det står ikke noen plass at jeg må ha melt flytting til polen eller faktisk levd der hele tiden. Før jeg kan feks ha vært på ferieturer til norge mens jeg bor der så man kan tolke loven litt som man vil. Men er jo mange som får seg lappen derfra, så burde gå fin fint . Og en jeg kjenner snakket i at man må kun ha oppholdt seg i 6 mnd før og få automatisk konvertert lappen. Men har man ikke det så må man ha praktisk prøve før og få den godkjent.

Og det du Conair skriver fra vegvesne har jeg lest. Men er bestandig untakk og måter og lure seg unna.

Desuten tenker jeg ikke på om det lønner seg. Før det gjør det uansett.
Lappen på mc koster vel 20.000 kr+, lappen på lastebil med henger CE koster jo 40.000 kr++++. Så spare jo fort 50-60.000 kr. Selv om man må betale praktisk prøve da.