View Single Post
Husker den tiden vi hadde funnet ut at aluminiumsfolie gjorde så alarmer på elektronikkvarer som spill og blant annet klær ikke fungerte, så vi bestemte oss for å dra til Sverige på stjeletokt. Vi kjøpte også flere brusbrett og andre digge ting, ba om kvittering, tok tingene inn i bilen, dro tilbake til annen butikk på senteret før vi la eksakt samme ting i handlevognen, viste kvittering ved kassen og sa at vi hadde kjøpt det et annet sted, før vi tok med oss ''gratis'' varer i bilen igjen.

Dette gjorde vi en gang i måneden i godt over et år og det er bare et mirakel at vi aldri ble tatt. Uansett, jeg var 16 år på denne tiden og det var kompisene mine også. Broren til ene kompisen min og kameraten hans var 19 år og sto for kjøring. Jeg husker vi hadde kommet oss ca 1-2 mil over grensen og inn til Norge da vi ser blålys bak oss og bilen kjører aggresivt bak oss. Vi svinger inn og sjåføren får beskjed om at vi alle skal pelle oss ut av bilen. Løpet er kjørt tenker vi, de har tatt oss på kamera.

Politimannen spør om hvor mye alkohol vi har i bilen siden den er helt senket. Vi svarer at i bagasjen er det bare brusbrett, energidrikke og capri-sonne. Politimannen ser dumt på oss og spør om vi virkelig tror på det selv, og for å bevise at det faktisk var sant så sier ene kompisen min at han bare kan sjekke selv. Kjempelurt, for der ligger det jo masse klær med alarmer på.

Politimannen åpner bagasjerommet og får et sjokk da han ser at vi faktisk ikke har alkohol, men kun de varene vi nevnte. Han begynner å sjekke bagasjerommet, før han spør hvorfor vi har handlet så mye drikkevarer. Vi svarer at vi skal ha LAN og han går faktisk med på det. Han går også kjapt gjennom klærne, men ser ikke alarmene på. Han sjekker også grunnleggende ting som førerkort, vognkort osv men alt er i orden. Det hele endte med at vi fikk dra videre, hjertebank og shaky til tusen.