View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var 18, hadde nettopp fått lappen og kjørte rundt ulike steder med 3 kompiser og fikk på x antall J's midt på natta. Så parkerte jeg i hjørnet av et kryss for å løpe inn hjemme og hente noe. Gutta ble stående i krysset med anlegget på full guffe i en gammel jeep Wrangler, så tiltrakk oss selvfølgelig oppmerksomheten til en forbipasserende UP-bil. Så kommer ut i gata igjen til synet av to bøffe konstabler på hver side av bilen, som sprer flombelysning inn bilvinduet med noen feite flashlights. Jeg husker at jeg ikke ble det minste redd, sikkert fordi jeg var så høy at jeg ikke skjønte stort, og gikk rolig bort og presenterte meg som eier av bilen.

Han ene var så åpenbart balle at han ble satt i håndjern på flekken. Vi andre ble lyst gjentatte ganger i øynene, mens han balle kompisen ble avhørt lengre unna. Jeg var den eneste som var over 18, og som sjåfør av bilen ville jo konsekvensene bli fatale for meg. Og oppi all rus klarte han som ble avhørt å tenke såpass klart at han innrømmet at de andre hadde røyka, men nekta for at jeg hadde det. Så en etter en blir gutta satt i cuffs og plassert i politibilen, og jeg står og ser på ransakingen av bilen. Underveis i ransakingen kommer jeg på at vi hadde med en glock løsskuddspistol som ligger i hanskerommet, og tilhørende kruttpatroner i lomma. Umerket klarer jeg å kaste patronene fra meg, og sier ifra om at det ligger en lekegunner i bilen. Uten patroner var det heldigvis ikke noe ulovlig med det.

Det ender med at gutta blir kjørt til stasjonen, og jeg får beskjed om at jeg er free to go. Husker han sa "Vi merker på hvor rolig du er at du ikke har gjort noe, så da kan du egentlig bare kjøre hjem". Det hele varer i ca 2 timer, og først etter en time ble jeg edru nok til å skjønne alvoret og hvilke konsekvenser jeg stod ovenfor. Takker gud og allah for at jeg kom meg unna, og har aldri kjørt ruspåvirket siden. Gutta fikk forøvrig den velkjente halvtårsutsettelsen på lappen og pissings i ett år, og er den dag i dag paranoide for å bli tatt igjen.