View Single Post
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
hvordan kan staten sette en overgriper i et nabolag med barnefamilier ?
Vis hele sitatet...
Hvilket nabolag har ikke barnefamilier? Barn finnes overalt. Alternativet er å dømme alle til livstid eller bygge en ghetto for straffedømte i skogen. Det er nettopp på grunn av hendelser som dette at slike registre ikke bør offentliggjøres, så lenge vi satser på at mennesker skal integreres tilbake i samfunnet og bli en velfungerende ressurs igjen.


Sitat av Choobe Vis innlegg
Men snakk med fyren, prøv å bli kjent (under forholdsregler, ettersom man aldri vet, men IKKE frys han ut).

Hvis alle utstøter han for noe har gjorde kanskje bare EN gang så kan det fort være kontraproduktivt...
"Alle her hater meg for noe som skjedde EN gang! Jeg kan like gjerne gjøre det igjen! Hva han jeg å tape liksom?!"
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men hvor vanlig og viktig er slike naboforhold i det urbane samfunnet i dag? Jeg er kanskje på hils med de nærmeste naboene men ikke noe mer enn det. Det er vel ikke så vanlig i det samfunnet vi har i Norge i dag å forvente nye vennskap hos naboene, som tatt ut av en amerikansk film? Hvis en starter på blank ark uten å kjenne noen som helst, så oppsøker en vel heller barer og deltar på ulike organiserte fritidssysler, fremfor å mase på de nærmeste naboene og være avhengig av dem for å føle seg velkommen i samfunnet. Men blir selvfølgelig noe annet hvis naboene aktivt trakasserer deg.