View Single Post
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Noen av de halvløper i første episode også (sjekk ut scenen der han kommer over zombiehorden mot slutten) og kona til han som tok over nabohuset til Rick prøvde dørklinka direkte, uten innledende fomling. Sånn sett syns jeg ikke det er en brå overgang til ep. 2. Når det er sagt er jeg enig i at de er litt vel raske, og litt vel smarte. Men men, så lenge de ikke utvikler seg videre er jeg villig til å godta dette i håp om et medrivende drama i årene som kommer.
Vis hele sitatet...
At zombier kan bevege seg fort og bruke enkle verktøy har da vært vanlig i zombie-filmer siden 80-tallet. Om jeg ikke husker helt feil så kunne vel også enkelte zombier i Dawn of the Dead fra 1978 bevege seg fort når de fikk teften av blod. Det er når de ikke har teften av blod de beveger seg sakte og hvileløst rundt. Romeros zombier har blitt mer og mer intelligente. I Land of the Dead kan vel til og med zombiene til en viss grad organisere seg og tenke mer enn ett trekk frem i tid.

I The Walking Dead så ser jeg ikke noe inkonsistens. Når zombiene får teften av blod så beveger de seg raskere allerede i første episode. Ellers så vandrer de hvileløst rundt.