View Single Post
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Hehe, de neste 4-5? Det er jo bare 5 episoder igjen av serien foreløpig
Vis hele sitatet...
Sesong 2 er så godt som i boks, iflg. Darabont & co.

Sitat av cebter Vis innlegg
Starten var veldig lik 28 days leter
Vis hele sitatet...
Kirkman skrev begynnelsen før 28 Days Later kom ut. Han så filmen før tegneserien ble utgitt, men bestemte seg for å beholde starten.


Sitat av Miyamoto Vis innlegg
Vel, den skal følge tegneserien ganske nøyaktig, så det er bare å ta en titt der.
Vis hele sitatet...
Tegneserien skal brukes som rammeverk, men de skal ta grundige omveier og mye kommer til å være annerledes.

Sitat av Widow Vis innlegg
I første episode så følger de tegneserien ganske nøyaktig, men i andre episode er det mye rart som skjer. Ble egentlig i overkant skeptisk nå som man så at Rick allerede i andre episode begynner å forandre mentalitet til alt som skjer. I tegneserien er det en lang utvikling før han gir slipp på mange av sine personlige normer og regler. Jeg forventa ikke at han skulle gi så faen i at de dumpa han karen på taket. Det var skuffende.
Vis hele sitatet...
Jeg ser poenget ditt, men husk at Rick er politimann. Han har nødvendigvis en del skills i så måte, og det er vel naturlig at han kommer i kontakt med seg selv igjen etter at det initielle sjokket er over. Han har enda ikke vist tegn til "herding" slik det fremkommer av tegneserien over tid.

Sitat av prenix Vis innlegg
Jeg ble fort litt skeptisk etter episode to, når plutselig zombiene kan jogge, løpe, klatre og knuse vindu med stein. What's up with that?
Vis hele sitatet...
Sitat av prenix Vis innlegg
Selvfølgelig, men poenget mitt er; oppførselen er helt forskjellig fra zombiene i episode 1. Har alle zombiene i byen fått en god dose steroider?
Vis hele sitatet...
Noen av de halvløper i første episode også (sjekk ut scenen der han kommer over zombiehorden mot slutten) og kona til han som tok over nabohuset til Rick prøvde dørklinka direkte, uten innledende fomling. Sånn sett syns jeg ikke det er en brå overgang til ep. 2. Når det er sagt er jeg enig i at de er litt vel raske, og litt vel smarte. Men men, så lenge de ikke utvikler seg videre er jeg villig til å godta dette i håp om et medrivende drama i årene som kommer.