View Single Post
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Jeg beklager om du oppfatter det her som aggressivitet, men det her er ikke sånn aggressivitet ser ut for meg. Akk nå lukter røyken min kattepiss så kommer vel til å se det i etterkant, men igjen: beklager om det oppfattes som aggressivt, skal ta det til meg.
Vis hele sitatet...
Ingen har anklaget deg for å være aggressiv. Tvert imot ble du anklaget for å være defensiv. Det er ikke helt det samme. Videre er ikke anklagen urimelig - det at du følger opp med en klassisk "jeg beklager at du synes"-linje er nokså avslørende i så måte.

Du må selvsagt få mene hva du vil. Dersom du går i mot et samlet vitenskapelig konsensus og hevder at seksuell legning er tillært, ikke medfødt, så... ok. Da er det din mening. Men det er altså en nokså grundig tilbakevist oppfatning og det er i grunn bare evangelister og de mer uvitenskapelige strata av tverrfaglige kjønnsforskere som hevder noe annet. Selvfølgelig vil en slik posisjon møte motstand. Enda spenstigere er det at du hevder denne tillæringen kan forårsakes av de omdiskuterte animasjonene. Det er jo komplett absurd! Blir barna homo av å se på barne-TV, og så hetero igjen når de ser undertøysmodeller i reklamepausen? Når du hevder noe såpass urimelig, så bør du ha et ganske solid datagrunnlag å backe det opp med. Du har ikke engang prøvd å forsvare posisjonen din, du har bare stadfestet at du har meningen din. Og du innrømmer glatt at det er snakk om tro. Greit nok, men da kan du heller ikke forvente at en kjeft skal bry seg. Det blir presist like absurd å basere en avgjørelse eller et argument på din irrasjonelle og selvmotsigende tro som på kristenfundisene sin...