View Single Post
Mordi123, du er åpenbart langt nede, og det er greit nok. Mentalt har du nok en lang vei å gå før du er "frisk", eller lykkelig og fornøyd med deg selv og livet. Det er også greit. Tror du noen av oss andre her har oppnådd noe uten å bruke 5-10-15 år på å komme dit? Du er 20 år og ubrukelig, akkurat som vi alle en gang var på den alderen. Din reise inn i tyveårene og etterhvert tredveårene vil være en long grind, uansett hvordan du vrir og vender på det. Antakeligvis vil jobb+bolig+parter/familie+venner komboen ta deg minst 5 år ++ å få på stell, og du bør tenke minst 5-10 år frem i tid. Livet er langt.

Slett sosiale medier idag. Få close friends og familie på en privat Snapchat eller whatsapp. Skaff deg nytt nummer som ikke blir oppført i telefonregisterert om du må. Slutt å kaste bort tid på skjerm, og fokuser på å lese bøker (ha to, en fiction og en non fiction), trening, lage billig men god mat siden du er fattig, bruk tid ute i naturen. Gå, løp, sykle, whatever, bare få deg frisk luft og nyt naturen og omgivelsene. Begynn med yoga. Begynn å høre på klassisk musikk, og kun det. Du må rett og slett flip the script og totalt detoxe hjernen din for alt det dritet som sosiale medier og smart telefoner har påført deg i årevis. Den dopamin festen som hjernen din har når du bruker en skjerm for å få tiden til å gå er ikke bra for deg, og en av grunnene til at du synes livet ditt suger utenfor skjermen. Ikke rart at det virkelig suger når du får masse hate i innboksen i tillegg.

Du kommer ingen sted uten å jobbe for det, og hver eneste dag må du aktivt jobbe for at du selv skal ha det bra. Det er samme for oss alle, det er ingen andre som kommer og gjør det for oss. Ingen passer på at jeg spiser eller sover godt, eller at jeg får tid nok tid til å slappe av i løpet av dagen. Jeg må ta ansvar for min egen helse og velvære. Jeg må ofre meg idag for å bedre situasjonen for future-me. Hver dag jeg proaktivt tar ansvar for min helse og velvære, mine familære og profesjonelle relasjoner og ansvarsområder så gir jeg future-herr potet en bedre sjangse for å ha det bra. Everything I do, I do for you, Future-TeamPotet! I fremtiden vil jeg være takknemlig for at past-herr potet tok seg bryet med å aktivt prøve å bli litt bedre hver eneste dag og ikke lot en skjerm suge livskraften ut av meg. Det er ikke noe bedre team en past, present and future me!