View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg
Ekkelt er det uansett hva du har å skjule eller ei. Jo, også lurer jeg veldig på hva du tenker å gjøre for dette familiemedlemmet for at personen skal komme seg ut av ett liv med rus? Dette har jeg selv prøvd på utallige ganger uten hell, og min konklusjon er at man kan ikke få en person ut av noe uten at den personen genuint vil selv, være det hva som helst, men spesielt rus
Vis hele sitatet...
Mener du at jeg skal bare gi opp? Og at det er det samme om h#n ruser seg i utlandet eller i Norge? Skal jeg bare overse bekymringsmeldinger jeg får og har fått fra andre? Bare håpe på at det går bra?
Hva kan jeg selv gjøre? Jeg kan ihvertfall ivareta ungen min bedre her enn i utlandet og har bedre tilgang til hjelp også.
Kanskje lurt å starte før rusen blir en enda viktigere del av livet til h#n, istedenfor å vente på at det skal bli så ille at h#n ønsker å slutte. Og, vær forsiktig med å bruke deg selv og dine erfaringer som en fasit.

Det er for øvrig ikke helt uvanlig at foreldre sjekker meldinger til barna, spesielt hvis det er grunn til å være bekymret, noe det var i dette tilfellet. Dette er altså ikke en hobby jeg har, eller noe jeg har drevet med over tid.