View Single Post
Kanskje du skal prøve deg på en annen tilnærming til dem når du forteller om dine problemer i forhold til rus?

Nå har du jo allerede sagt det til en kompis, og du fikk kanskje ikke den tilbakemeldingen du ønsket. Sånn skjer. Det trenger ikke nødvendigvis ha noen betydning. Nå vet han om det. Ville prøvd å bare fortsette å snappe med han slik du har gjort. Løst og fast. Så kan du jo komme etter hvert med noen forslag på noe sosialt dere kan gjøre sammen.

Han andre som ikke vet om det, vil jeg anbefale at dere fortsetter og chatter, så prøver du å få til at dere kommer noe nærmere hverandre med å finne på noe. Du kan jo nevne om rusen senere, men ikke lag så big deal ut av det.

De fleste har et stort tabu syn mot ulovlig rus og vil holde seg på god avstand. Det må man respektere.

Jeg tror det vil ordne seg! Og hvis det ikke ordner seg, så tror jeg ikke det er på grunn av rusen. Folk vokser fra hverandre eller er på forskjellige stadier i livet. Det kan føre til nye venner, og kanskje gamle venner som plutselig kommer tilbake.

Se fremover og ta et skritt om gangen.