View Single Post
I det hele tatt... ville det fungert? Som jeg har skjønt må vel stoffet være i en spaltingsprosess som er mer intens enn naturlig(kritisk masse etc, derfor bruk av brenselsstaver i atomreaktorer) og i røykvarslere er det vel ingenting som trigger dette? Uran sprenger ikke i vann, og det gjør vel strengt tatt ikke det americum eller hva det het, heller. Ser for meg at du sitter der med en plastdunk og slipper noen metallbiter nedi uten at noe skjer. Varmeutviklingen er vel ikke engang stor nok til å måles, da varmetapet sikkert er større enn varmen du får.

Fordi ingen burde sitte på info om hvordan man produserer noe så ødeleggende? Det burde faktisk ikke være offentlig. Er så sinnssykt mange idioter som ikke skjønner hva de gjør.

Selv om jeg tviler sterkt på at de fleste får tak i ingrediensene ..
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare å bygge en atomreaktor :P Det krever vanvittige resurser for å anrike uran, og du må nok ha en bråte med spesialiserte ingeniører og fysikere, og tar jeg ikke feil så er det reguleringer der også. Det er ikke uten grunn at Iran ikke får tak i kjernefysiske våpen så lett som de vil ha det. Det er lett å oppdage, og det er altfor strengt regulert til at en vanlig person kan gjøre noe harme med det.
Sist endret av Lirkepirk; 23. februar 2012 kl. 22:44.