View Single Post
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg syns OD er helt håpløst og meningsløst i skoletiden, men jeg gidder ikke jobbe/være igjen på skolen/ta sjansen på å få fravær, så jeg betaler lett 300 kr.
Vis hele sitatet...
Jeg vil heller oppfordre deg til å være igjen på skolen, enn å betale 300 kroner for å få fri. Dersom flere tenker slik, og blir igjen på skolen for å vise at du mener OD er galt, så er det mye større sjanse for at OD ikke vil komme igjen på din skole..

Selv er jeg for Operasjon Dagsverk, men jeg mener det er veldig viktig å påpeke at OD er frivillig!. Dersom din skole ikke har et alternativt opplegg for OD-dagen, som gjør at du enten må jobbe, eller betale selv, så anbefaler jeg deg sterkt å ta kontakt med ledelsen på din skole, eller OD Sentralt på 22 99 37 10, eller mail kontoret@OD.no. Disse vil da ta kontakt med din skole, da de faktisk plikter til å finne på et alternativt opplegg.

Ellers så kan jeg bare si, det er selvfølgelig kjipt å treffe på folk i OD-komitèer rundt omkring i landet som er negative, og bruker pengene fra OD på seg selv. Da vil jeg også anbefale å ta kontakt med OD Sentralt, da disse faktisk kan tas for brudd på norsk lov. Jeg kan også innrømme at noe av dette er idiotisk, da jeg selv husker et prakteksemplar når medlemmene av vår OD-komitè var på opplæringsseminar. "Dersom elevene ikke ønsker å betale, så kan du skremme de med påstander om at dette faktisk er imot norsk lov osv..". Slike personer er det også kjipt å møte på, men det er heldigvis de færreste som faktisk er slik. Hva politisk uavhengighet gjelder, så vil jeg påstå at OD er politisk uavhengig, mens Elevorganisasjonen (EO), er sterkt vridd mot sosialismen..


Bare mine ord som leder i en lokal OD-komitè.