View Single Post
Kjenner meg så igjen i mye av det som blir skrevet her. Husker jeg deltok blindt på ungdomskolen, men på videregående valgte jeg å ikke delta.

Grunnen var at jeg heller vil støtte mine medborgere i vårt vidstrakte land før jeg begynner å redde verden. Forøverig mener jeg at uhjelpen ikke er så gunstig som de skal ha det til. Uten å ha noen kilder for hånden, vil jeg tørre å påstå at det forsvinner veldig mye mer verdi ut av disse landene hvert år i form av selskaper som utnytter ressurser etc. enn hva bistandspengene som sendes nedover utgjør.
Slik jeg ser det er alle disse bistandspengene heller med på å kneble disse landene og hindre egen vekst. Mulig jeg ordlegger meg knotete, beklager, har vært en lang natt uten søvn. Det jeg mener er at det hjelper ikke å øse på med penger i ene enden, når internasjonale selskaper tar ut større beløp i den andre enden. Nok om mine meninger.

Skolen jeg gikk på hadde opplegg for de elevene som stod over OD. Selvom jeg støtter tankegangen til ivioynar om hvor utrolig feil påtvungen solidaritet er, var det helt ok å møte på skolen. Det skulle jo bare mangle slik situasjonen er.
Det som ikke var ok, var den holdningen vi ble møtt med av lærere og cocky kommité-elever. Det oste råtten stemning i bygget. Lærerne var også veldig flinke til å sette annmerkninger for bagateller og tonen var en helt annen enn hva en vanlig skoledag ville vært. Hvorfor skal ikke jeg få benytte meg av et alternativ på grunnlag av mine meninger uten å bli uglesett?
Sist endret av pannekake2k; 15. oktober 2011 kl. 15:16.