View Single Post
Hvilken:
A Brief History of Time av Stephen Hawking (den mest oppdaterte.

Hva:
Sakset fra Wikipedia:

«In A Brief History of Time, Hawking writes in non-technical terms about the structure, origin, development and eventual fate of the universe, which is the object of study of astronomy and modern physics. He talks about basic concepts like space and time, basic building blocks that make up the universe (such as quarks) and the fundamental forces that govern it (such as gravity). He writes about cosmological phenomena such as the Big Bang and black holes. He discusses two major theories, general relativity and quantum mechanics, that modern scientists use to describe the universe. Finally, he talks about the search for a unifying theory that describes everything in the universe in a coherent manner.»

Hvorfor:
Den dukket opp som forslag da jeg bestilte Surely You're Joking, Mr. Feynman!, så jeg slang den med.

Hvordan:
Jeg har doktorgrad i astrofysikk fra University of YouTube, dermed tenkte jeg at dette ville være en interessant bok, noe det var. Jeg lærte kanskje ikke så mye nytt for min del, men all den tid jeg kun forstår det meget overfladisk, er det greit å få det forklart på ulike måter.

Det er en del referanser til gud her og der som jeg misliker, men det får så være.

Det jeg ikke helt fatter er at denne boka ble en så stor bestselger som den er/var. Mulig jeg undervurderer folk, men det er rimelig tungt materiale, selv om det er forholdsvis enkelt framstilt, så har litt vanskelig for å skjønne folk flest har interesse eller kapasitet til å fordøye dette. Eller kanskje det ble en mote-bok, hva vet jeg?

Uansett, jeg syns jo det er rart om folk ikke vil sette seg inn i hvordan universet fungerer, så dette er definitivt en bok jeg anbefaler.