View Single Post
Hvilken: Death Troopers av Joe Schreiber

Hva: Et av imperiets fangeskip med 500 av de minst ønskede opplever motorstans i verdensrommet. Redningen ser ut til å være en forlatt star destroyer som driver rundt i det store mørket. Men når bare halvparten av mannskapet som blir sendt inn i destroyeren kommer tilbake begynner ting å falle fra hverandre fort.
Det viser seg at star destroyeren ikke var så forlatt som man først trodde, og besteningen er svært sultne på ferskt kjøtt.
Ja, det er Star Wars og Zombier i skjønn forening.

Hvorfor: Holder på med en fuckings koloss av faglitteratur om dagen så jeg trengte en lett avlastning. Og hva passer vel bedre da enn Star Wars og zombier?

Hvordan: Faktisk ganske bra greier tbh. Det har alt man trenger av både zombier og Star Wars. Det er lettleselig opplegg og boken er morsom, altså ikke morsom i seg selv, men som konsept. Litt teit, men så så gøy.
Zombiene med sin oppførsel, mål og opprinnelse er et friskt pust fra det meste annet jeg har vært borti når det kommer til sjangeren. Jeg liker også å bli kjent med figurer fra Star Wars-universet som noe annet enn Skywalker vs Storm Troopers; her får man kjipe barndommer, 9-17 arbeidern, og annet snacks som foregår bak fasaden i galaksen langt, langt borte.
Hvis man legger fra seg et par deus ex machina, noe opplagt plott og at du ikke får all verden av backstory på noe som helst(men vil du egentlig det...?) er det bare å spenne seg fast og bli med på tur i denne boken.