View Single Post
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
@PapaMarathon
tror det er stor forskjell på en "addict" som jeg kaller meg selv, da jeg kan mixe og matche hva enn det er så lenge jeg får meg en fix, men vil gjerne høre hva du tenker ang saken.

jeg er for tiden alkis og gamer, tidligere alt fra koffein og nikotin til mer enn du kan nevne av andre rusmidler.
nå her er tvisten, fysisk avhengighet vil jeg selvfølgelig opparbeide på tyngre saker som alko, benzo, opiater osv, men selv der klarer jeg stoppe på dagen OM jeg kan slenge på andre rusmidler som ikke trenger påvirke de samme reseptorene..
kan gå fra altmulig til cannabis only, og med psykiske avhengigheter som cannabis kan jeg bytte det ut med å game, alt dette relativt lett.
det sagt så uansett hva jeg velger, så er "fixen" jeg velger veldig reduserende, på alt fra søvn, til prioriteringer, til å opprettholde nære bekjentskaper, osv osv.

pga dette tror jeg selv jeg ikke faller i en vanlig kategori om man snakker over tid, men iamaddict, phun intended :P hva tenker du, evt andre her med erfaringer?
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at du burde grave i deg selv og finne ut hva som "plager din sjel", for så å ta tak i dette og forsøke å takle/helbrede denne plagen på et annet vis enn rus. Slutt å rømme fra deg selv og bedøve det som prøver å komme ut. Rus er ikke en bærekraftig eller moden strategi å takle livet på. Du legger et lokk på problemene, men de forsvinner ikke, de vokser seg bare større mens du ikke følger med.

I tillegg bidrar overforbruk av rus til stagnasjon i din utvikling. Hvordan kan et menneske utvikle seg mens h*n enda ikke har lært å takle følelser uten hjelp fra rus?
Sist endret av Stray Wanderer; 7. juli 2019 kl. 11:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.