View Single Post
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Trådstarter
184
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil det at jeg har et visakort som blir brukt i utlandet samtidig som jeg mottar stønad fra Nav kunne by på problemer?

Eller må jeg være registrert både i passregisteret og valutaregisteret samtidig før det er noen fare for etterforskning?
Vis hele sitatet...
Ja, om du har et visakort som blir brukt i utlandet, så vil alle transaksjonene som gjøres på dette kortet registreres i valutaregisteret, uansett beløp. Det vil absolutt kunne by på problemer så lenge du mottar stønad fra NAV, fordi NAV krever at du oppholder deg i Norge så lenge du mottar stønad fra dem. Så da ville jeg heller sendt penger på annet vis, hvis jeg var deg.

NAV har en egen avdeling som heter NAV Kontroll, de jobber kun med å sjekke sine brukere opp mot ulike registre, bla. valutaregisteret, så jeg vil påstå at hvis du gir henne ditt visakort, så er det bare et tidsspørsmål før du får beskjed av NAV om at stønad er stoppet og du risikerer politianmeldelse for brudd på vilkårene til NAV.

Passregisteret har ingenting med dette å gjøre, å spiller ingen rolle i denne sammenheng.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
(spar meg for moralprekner, bryr meg ikke)
Vis hele sitatet...
Jeg driver ikke med moralprekner

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil det at jeg har et visakort som blir brukt i utlandet by på problemer i forhold til banken?
Vis hele sitatet...
Banken vil ikke bry seg. De vil bare rapportere inn transaksjonene i utlandet til valutaregisteret, slik de er pålagt å gjøre. Det skal ikke ha noen betydning for kundeforholdet ditt i banken.
Sist endret av Btyven; 22. mars 2019 kl. 13:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.