View Single Post
Bra post!

Har hatt en drømmedagbok i noen måneder nå, men skriver lite i den. Ofte at jeg glemmer det, har ikke tid eller ikke orker å sette meg ned og skrive. Jeg må skjerpe meg her, for jeg må hugse drømmene mine. Vanligvis hugser jeg korte episoder av en drøm, av til flere og mange detaljer. Jeg har ikke hatt noen forbedring på å hugse drømmene mine, noe jeg burde ha hatt om jeg hadde brukt drømmedagbok riktig.

Jeg prøvde metoden din i går, uten noen forventinger om at det skulle egentlig funke i og med at jeg bare hadde lest denne tråden. Men det funka! Ikke det at jeg kunne klardrømme, men jeg kjente alle "symptomene". Kroppen ble tung, prikking og en latterlig høy puls. Mot slutten kjentes det ut som om jeg var et helikopter som skulle til å ta av.

Men det jeg sleit mest med i går, jeg prøvde i en tre kvarters tid, var å ikke tenke på noe. Jeg prøvde å fokusere på pusten, men endte opp med å tenke på noe helt annet. Uansett hva jeg prøvde å gjøre for å ikke tenke noe særlig, så endte jeg opp med å tenke på noe helt annet. Mot slutten kjentes det ut som om jeg gikk inn i søvne, men her ble jeg skikkelig gira. "Pust......Pust.....Pust.... Nei, fy faen! Nå klarer jeg det!!" og så var jeg våken, og skikkelig gira. Noen tips her?

Sitat av Haagens Vis innlegg
Hei!

Prøvde dette i går kveld, og jeg skal tørre og påstå at jeg aldri har blitt så skremt i hele mitt liv. Fase 1 gikk egentli helt ok, kroppen ble fordømt tung å jeg sank dypere og dypere ned i senga osv som TS forklarte. Eneste er, når kroppen min ble helt nummen og ekkel skvatt jeg til av en eller annen lyd og øynene mine spratt opp. Det jeg ser er omrisset av en person som står midt på soveroms gulvet mitt å jeg blir så klart drit skremt. Jeg greier jo heller ikke røre meg med en gang og det roer meg ikke akkurat ned.

Omrisset var der bare noen få sekunder, men dette var mer en nok til at jeg ikke fikk sove noe særlig resten av natten og kom dermed forsent på jobb osv.. bla bla, boring life story

Noen andre som har opplevd / hørt om lignende? For det var helt forjævlig og jeg vegrer meg egentlig for å prøve dette flere ganger pga. dette, selv om jeg har stor kost meg de få gangene jeg har hatt lucid dreams.
Vis hele sitatet...
Fant dette nå:

Du vil kanskje oppleve hypnagoge hallusinasjoner som (u)klare bilder, lyder, følelse av vibrasjoner som går gjennom kroppen, eller følelse av å sveve eller synke gjennom sengen. Dette er helt ufarlig og ikke uvanlig å oppleve ved bruk av denne teknikken. Fortsett med å fokusere på pusten, og slapp av. Noen opplever også søvnparalyse ved dette stadiet.
Vis hele sitatet...
http://www.ldnorge.org/page/wild