View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor gammel er du? Miste de nærmeste tenker du på fyllavenner da? For det man med aldern finner ut er at folk man fester med ikke er de som er de nærmeste venna dine når man er eldre. Et vennskap skal jo ha mer til felles enn fyll, og de du ikke kan være med uten å drikke er ikke ekte venner selvom det føles sånn fordi dere fester og henger ofte. Ekte venner trener sammen, går på tur sammen, drar å står på snowboard sammen, går i skauen å brenner bål og fisker sammen, tar en tur til sverige sammen, kommer innom hverandre for middag eller kaffe i hverdagen. Det er det som er venner når man innser at det fins viktigere ting enn festing. Finn deg kamerater du kan gjøre disse tingene med, edru , eller evn med en joint.

Det er nok fornuftig av deg å stoppe å drikke, gifta råtner kroppen ja! Jeg stoppa og drakk ikke på tre år, aldri følt meg i så bra og fresh form. Nå har jeg lært meg å drikke et glass, gjerne drink for smakens skyld, og nøye meg med det og dra hjem igjen etter halvannen-to timer. Da får jeg med meg det sosiale uten å bli helt knekt etterpå.
Før jeg tok tre års pause så var det helt umulig for meg å drikke moderate mengder, men når jeg fikk kjenne hvor sinnsykt stor forskjell det gjorde på kroppen så er jeg veldig bevisst på hvor mye det er å skyte seg sjæl å gidde å drikke mer bare for et par timer til ekstra moro.

For å svare på spørsmålene dine

1) Ja, man kan røyke i vaporizer, slags dampmaskin, uten tobakk. Personlig har jeg aldri likt det fordi det er som å suge i luft og gir ikke samme følelsen som å sitte å kose seg med jointen eller evn sitte å kose seg med pilsen. Helsemessig er det selvfølgelig den beste røykemåten! Ingen tvil om det!

2) Ikke sånn at brunt = tung i kroppen og grønt lett i kroppen. Det kommer helt ann på hvordan type man har. Først og fremst er det jo konsistensen og smaken som skiller de to. Man kan få tak i jævlig bra brunt man får lættis av, og man kan få tak i brunt man blir kjempe stein og bare vil sitte i sofaen å se tegneserier av. Man kan få tak i grønt som gjør en i godt humør, og man kan få tak i grønt som gjør en paranoid. Det er ikke noe regel her på brunt vs grønt, men på hvordan strain weeden og hasjen er fra og potentheten.

3) Bivirkninger kan være at du får noia, eller at du blir sløv. Hvis du bare skal røyke en gang i blandt er det ganske enkelt å regulere mengden for å forhindre uønskede bivirkninger. Om du merker at du får hjertebank på fest eller noe en gang så vet du at du må røyke forsiktigere og mindre mengder, eller for eksempel ikke røyke i like stimulerende omgivelser men i mer chille omgivelser. Det er viktig å merke seg at ikke alle tåler cannabis, fortsetter du å få noia så slutt å lek mere med det. Prøv deg frem med bare et par trekk de første gangene, hjemme alene foran tven. Bivirkninger av fast og hyppig langtidsbruk kan være isolering, depresjon og psykoser.

4) Ja det er mulig å røyke for mye så man får det som kalles "grønne over" (kan skje av hasj også ikke bare grønt). Det er et blodtrykksfall hvor det føles ut som at man må besvime og spy. Noen ganger kan det svartne for øya så man må legge seg nedpå fordi det er så ubehagelig og man blir svimmel. Svetter som en gris. Puster tungt. Må skru av lyd og lys/be folk om å stoppe å prate til deg/ Det skjer veldig sjeldent, på 10 år som daglig hasjrøyker opplevde jeg vel det her ca 6-8 ganger eller noe, alle gangene hjemme etter å ha røyka hele kvelden, aldri på fest etter en joint. Skjedde forsåvidt første gang i amsterdam etter en halv joint på coffeeshop, sinnsykt potente greier. Når man vet hva som skjer så er det ikke så ille, og det går ganske fort over. Det værste er over på 10 minutter og etter en halvtime er man all good igjen (potensielt bare trøtt, som man blir av å røyke mengder)

5) Nei og ja hvis du vil, men utlandet har mye mer potent hasj og weed så det er større sjanse for dårlig opplevelse med det der, at du røyker for mye eller for sterke saker når du ikke har røyka før. Eventuelt kan du dra til christiania i københavn, der har dem mye av hasjen som er i norge, og mer potente greier. Si at du vil ha en mild nybegynner joint så får du det. Du kan jo dra til amster også hvis du vil men da bør du være bevisst på å nøye deg med to-tre tekk, slukke jointen og vente til rusen får sigi inn og fungert, før du fortsetter å røyke mer, så ikke alt smeller på en gang for deg. Møtte en tsjekkier der når jeg var der i sommer for 10+ gang og han spiste hasjkake og endte opp med å spy ut hele kvelden. Sakene i amster er veldig potente og selvom man sier man vil ha noe mildt kan det være for sterkt for ikke-drevne smokers.