View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå er det fort 15 år siden jeg gikk under betegnelsen ungdom men det var ganske hardt før også med harde kjerner blant liksomnazier i voiebyen og tøffe kjemper fra Slettheia så jeg føler egentlig det har roet seg en del (mulig ytterpunktene har blitt litt mer ekstreme og tyr fortere til å bruke kniv feks). På den tiden reiste store gjenger til forskjellige bydeler og nærliggende bygder for å sloss. Alle gikk med 1kilos beltespenner som ble brukt som slagvåpen og det var ofte store slagsmål midt i byen.

Noe jeg har lagt merke til er at det kanskje er en del flere uskyldige som blir utsatt for vold/ran enn det var før. før var det gjerne mer gjeng mot gjeng som allerede var involvert.

Men Kristiansand har alltid vært en by som ikke har hatt én stor gjeng eller gruppering som har styrt slik at mange har sett en mulighet til å "bli stor" her, spesielt folk som har blitt kastet ut av MC klubber og andre gjenger i andre storbyer så det har alltid vært mange mindre grupperinger som har barket sammen.
Vis hele sitatet...
Du har ganske rett i det. Før når det var hardt så var det bare de som ville være blandet inn i tullet blandet inn. Nå virker det som om alle sammen er det til en viss grad. Jeg har vært blandet inn i rus miljøet siden jeg var ganske ung og jeg har merket en ganske drastisk endring på kort tid. Vil si ting endret seg mye i 2016. Før i rus miljøet så var det rolig og det var liksom bare noe vi gjorde på siden. Plutselig er det veldig mange som har bygd opp sin idenditet på å være en ''gangster''. Det er ekstremt cringe for meg å se fordi disse folkene kommer fra steder som andøya og tømmerstø hvor de ville ha de nyeste iphonen hver jul og pappa kjøpte alt for dem. Jeg ser faen meg norske kids med rasta fletter og kler som de er i en jævla ghetto. Nesten alle jeg gikk på ungdoms skole med sitter på nav gjør ikke dritt og leker harde. Jeg skal ikke være hyklerisk fordi jeg gjorde mye selv når jeg var på vgs. Jeg smotta hver dag, poppa piller og trodde jeg var the shit. Nå som jeg er mer i et a4 liv ser jeg hvor cringe heile den kulturen er. Jeg tror det er en kultur som mater seg selv. Du leker g andre folk som leker g de gir deg respekt og så kommer du i en sirkel hvor jo mer nedverdig oppførsel du utfører jo mer kul er du. Jeg snakker med ungdom fra andre deler i landet og de opplever det ikke slik. Kanskje det er bare jeg som missfortstår.