View Single Post
Skal ikke si så mye om dette selv. Bodde i kristiansand tidligere, men flytta for et par mnd siden. Som en ungdom vil jeg si at kulturen i kristiansand blant ungdom har tatt seg en tur nedover. De er mye mer vold og mange folk leker ''harde''. Husker i når jeg var kid hvordan det var en avslappa kultur i de siste 2 årene har det vært så mye ran, slossing og folk som går med kniv og våpen. Ungdommer tror de lever i en hard ghetto i krs. Det har også vært unaturlig mange drap på sørlandet blant unge i forhold til resten av landet. Jeg ser ikke det samme i noen andre steder i norge. Jeg tror at mange unge tyr til hero ikke fordi de vil ruse seg, men for å virke harde. Det er en veldig merkelig holding på sørlandet. Når jeg var yngre og ville krangle med noen var det alltid ord krig nå er det plutselig ''jeg skal drepe deg og familien''. Folk jeg kjenner som kommer fra privilegierte bakgrunner skryter av at faren dem sin var i bandidos. Kanskje dette er vanlig i alle norske byer, men jeg oppfatter som at det er egentlig et kristiansand problem. Er glad for at jeg flyttet vekk fordi jeg ble dritt lei av skinny 65kgs jævler som lekte compton. Endelig er jeg på et sted hvor jeg kan fokusere på meg selv og ikke hvem som ble rana/banka hvem som knulla hvem, hvem som overdoste etc