View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ingen grunn til å bli frekk vel? Hvor fort må du kjøre for å holde 150 i snitt over si 10 mil? Fort nok til at lappen ryker. For det er trafikk, biler , trafikk fra påkjøringsramper etc. Som gjør at noen ganger må du slakke på gassen og for å nå snittet på 150 så må du nok dra på langt over 151 km/t noen ganger for å klare å snittet. Og ts sier vel heller ikke at han kun kjører på motorveier? Han sier derimot at han kjører med snittfart på 130-150 og det var snittfarten hans jeg reagerte på. For slik jeg ser det så bryr han seg da ikke om lappen, eller så overvurderer han sin egen snittfart.



Ok, det endrer jo alt. Da skjønner jeg det blir enklere å ha høyere snittfart. DK har vel 130 på motorveien om jeg husker rett og fri fart noen plasser i Tyskland.

Hvor mange km kjører du i året? Om du finner brukt model s til ca 250k så må du jo noen år tilbake på årsmodell. Og dengang da var det gratis lading på hurtigladerne til Tesla i hele bilens levetid.....og de står jo tett nok både i Sverige, Danmark og Tyskland til det kan være gunstig for deg.
Vis hele sitatet...
Jeg ser at min unøyaktige bruk av "gjennomsnitt" skaper en viss forvirring, det jeg mener er at jeg ønsker en bil med optimalt forbruk ved arbeid i hastigheter mellom 130 og 150 km/t.

Når det gjelder el-bil så tror jeg ikke noen av dem er effektive nok i slike hastigheter noe som sannsynligvis vil resulterer i 2 til 3 stopp på 30-45min. Noe som i utgangspunktet er ønskelig å ungå.

Når de Autonome funksjonene kommer igang skikkelig så er det kanskje mer aktuelt