View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Det virker unødvendig å påpeke det for vi vet begge to at det er satt på spissen og at jeg selvsagt ikke seriøst mener at eliten på Freak har høyere utdanning innen humanetiske fag.
Vis hele sitatet...
Det er eit av problema med skriftlige medium. Skilnaden på ei overdriving som i ein munnleg debatt ville vore åpenbar, og stråmenn er ofte tynn. Uansett så er poenget at alle bør tenke gjennom formuleringer, og at slike karikaturer ofte skader diskusjonen. Difor prøver vi å fjerne det som framstår som stråmenn.
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
At du henger deg opp i det og gjør ett forsøk på latterliggjøre ett så lite aspekt av posten min når jeg prøver å komme med konstruktive tilbakemeldinger for å forbedre forumet gir vell egentlig bare tråden min mer troverdighet.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at eg ikkje svarte på resten er at eg ikkje har noko formeining om temaet.
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Hvordan skal man lære debatteknikk uten å debattere? Mener du at debattekniken må være medfødt for at man skal være verdig å delta i en debatt på Freak?
Vis hele sitatet...
Nei, og det har eg heller aldri påstått. Tvert imot er vi stortsett svært hjelpsomme med å hjelpe folk til betre debatteknikk, og det er og del av grunnskuleopplæringa. Diverre i for liten grad gjerne. Men store delar av norskfaget går jo på nettopp det å konstruere tekster som mottaker forstår.
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
At ingen på nFF har slike forventninger er sikkert like vanskelig for meg å motbevise som det er for deg å bevise. Min oppfatning er derimot at det er det. Uten å være sikker vil jeg anta at du blander mellom forventninger og krav. Jeg spesifiserer at jeg sikter til alle medlemmene på nFF, ikke utelukkende admins.
Vis hele sitatet...
At ingen har det er nok umogeleg å motbevise ja. Men det er altså ikkje admins, crew eller moderatorer si haldning at ting må vere perfekt, men at vi forventer ein innsats for å argumentere for synspunkt og påstander i diskusjoner.
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Jeg skriver heller ingenting om at det blir slettet. Det jeg prøver å skrive er at det blir dårlig mottatt av andre brukere.
Vis hele sitatet...
Det er no ein gong slik det er med diskusjoner.
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Folk er kjappe til å angripe så lenge man ikke er helt politisk korrekt. Mulig jeg har ordlagt meg dårlig, men jeg siktet ikke til at tråder/innlegg blir slettet.
Vis hele sitatet...
Legg vekk begrepet politisk korrekt. Det er meiningslaust, og det antyder at folk angrip meininger kun av ytre årsaker. Kva om folk er grunnleggjande ueinige? Skal det ikkje vere lov å sei at ein faktisk er for innvandring, utan at nokon kjem hylande med 'politisk korrekt'?

Eg har rimeleg mange gonger vorte anklaga for å vere pinlig politisk korrekt, og det fell mildt sagt på steingrunn. Stortsett argumenterer eg ut frå min kunnskap og standpunkt, og ikkje ut frå kva som er politisk korrekt.

Om eit utsagn er politisk korrekt eller ikkje (kva det no enn er) er hoggande likegyldig.