View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av btc123 Vis innlegg
Jeg har alltid satt pris på dine innlegg selv om du skjeldent har vært enig med meg. Jeg har ikke noe ønske om en lang diskusjon på det her. Jeg skjønner godt at endel tråder må slettes, selv om det finnes ingen rød tråd i hvorfor dere gjør det i mine øyner.
Vis hele sitatet...
Dette er noe jeg kan sette meg inn i og skjønne, noe slettes på skjønn, instinkter vi som moderatorer har lært av, og det kan oppfattes som ulogisk fra en observatør fra utsiden.
Personlig prøver jeg å la det være stor takhøyde, unntaket er når vi ser tendenser mot regelbrudd.

Sitat av btc123 Vis innlegg
Noen tråder sitter jeg selv og tenker at det er helt galskap at folk får lov og komme med råd oppimot heroinbruk f.eks som jeg ser er heelt på grensen til livsfarlig uten at noe skjer. Så lager jeg en tråd selv, siden jeg bor i utlandet, og spørr om det er noe type medsiner som er reseptbelagt i Norge, som ikke er det i et spesifikt land, for jeg vil da evt. kjøpe det på lovlig sett her, og bruke det her. Ingen motivasjon til og bryte loven.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke første gang jeg hører om denne meningen, det har blitt utredet om det før men jeg kan gjerne ta det igjen:

Reglene og praksisen vår er basert på prinsippet om at når en bruker først har bestemt seg for å prøve noe, være det seg fleinsopp eller heroin, så er det i skadereduseringens-syn best å gi de korrekt og saklig informasjon om bruken og dosering. Folk kommer til freak nettopp fordi vi er et slikt sted, det er vår nisje.
Vi er vel et av de få stedene man kan spørre om slikt.
Et konkret eksempel er jo fleinsopptråden, der identifisering bidrar til at folk ikke spiser giftig sopp som i værste fall kunne endt i død.

Om ditt spesifikke problem så er jo du i en spesiell posisjon da du bor i utlandet. Vi er et Norskt forum og har ekspertise på Norske lover og regler, vi har ikke som mål å ha ekspertise på all legemiddel/narkotikalovgivning i resten av verden.
Jeg skal innrømme at problemstillingen din tester regelverket og jeg har tatt dette opp internt hos crew.

Beklager, jeg er på jobb nå og rakk ikke skrive mer, fortsetter gjerne diskusjonen når jeg har tid!