View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av btc123 Vis innlegg
Deler oppfatningen. Freakforum er på en hånd i et tv-program hvor folk tar sopp i skogen og amfetamin på tv og neste dag sletter tråder de synes er på kanten innen for narkotika.
Vis hele sitatet...
Jeg ser megselv på som hovedsaklig rusforum-entusiast, det er i den seksjonen jeg utfoldet meg på og også der jeg steg i rang.
Det er to ting vi sletter i rusmiddelseksjonen: Tips om å skaffe stoff og Idioti.
For meg er det innlysende hvorfor vi ikke tillater disse temaene.
1. Vi kan ikke være en arena for kjøp og salg, å drive ulovlig handel her gir myndighetene en håndfast grunn til å ta aksjon.
2.Smugling, går egentlig for det samme som over, et lite tillegg er jo at forumet er helt åpent og det skulle ikke forundre meg om det sitter både politi og tollere her med jevne mellomrom for å få litt informasjon om hvordan folk faktisk gjør ting. Vil vil ikke være med å gjøre jobben deres lettere.
3.(noen) folk er idioter, om en fyr klarer å pakke i seg 500mg MDMA og komme hel ut fra det betyr ikke at vi vil at han skal anbefale dette til en førstegangsbruker. Noen folk har bare et idiotisk forhold til rusmidler og det er lettere å slette slikt enn å formulere et motsvar til idiotien.
Legemidler er værre: her folk uttaler seg bastant om hvilke medikamenter som vil og ikke vil fungere når de egentlig bare lurer seg selv og andre: De dekker over symptomer med smertestillende angstdempende medikamenter uten noe forståelse for at de ikke hjelper alene. Det sier seg selv at vi ikke kan ha selværklærte farmakologer med indre problemer renne rundt å leke doktor.
Vårt ståsted er at folk gjerne må komme med sine erfaringer: "Jeg har <lidelse> og gikk på <medikament> i samsvar med terapi og for meg fungerte det" er helt innafor, men vi ser jevnlig: "<medikament> er noe dritt, det har aldri fungert spør legen din om å få <annet medikament> i stedet" Der det andre medikamentet ofte er noe kraftigere preparat av typen benzodiazepiner, for ikke å snakke om at legen ikke er noe pilleautomat som du kan legge inn bestillinger hos.


Det ene punktet jeg kan være enig med deg er angående løsprat: Vi har vært strenge på slikt, og jeg ser absolutt at dette kan være avskrekkende for nye brukere.
Vi har hatt et par lange tråder her av typen "morsomme historier" der folk delte spesielle ting som skjedde i forbindelse med rus/politi og noen av historiene var ganske morsomme. Problemet var at de hadde ingen diskusjon og enda merkeligere så forvitret kvaliteten på historiene for hver side i tråden.

Nå er jeg også inneforstått med at jeg kan ikke kommandere hva brukerne skal diskutere, selv om jeg virkelig skulle ønske å se mer av dyrking/foredling av psykoaktive vekster, psykedelika generellt og bruken av disse.

Derfor er jeg veldig interessert i å høre hva brukerne selv synes, personlig føler jeg at de som lufter meningen sin på forumet kanskje ikke representerer hele brukerbasen, så jeg inviterer gjerne til diskusjon på PM om folk ikke vil/tør snakke rett fra levra her på det åpne forumet.

Men tilbake til innlegget ditt: Hva konkret er det du synes er feil som slettes?
For jeg vil gjerne diskuterer dette, men da må jeg ha konkrete eksempler, "på kanten med narkotika" kan være så mangt.
Sist endret av Dodecha; 8. februar 2017 kl. 10:29.