View Single Post
Takker for svaret.

Jeg satt en stund i går og så gjennom bilder å leste om de andre sopp artene som finnes. De soppene jeg var usikker på kastet jeg bare. Er ingen grunn til å ta sjanser når det kommer til psyke å Psykedeliske stoffer.

Når det kommer til mat så tror jeg at ditt eksempel høres veldig bra ut. Kan hende jeg bytter ut Juice med smoothie. Er bra du sier at den mister potensen på 170 grader. Hadde egentlig tenkt å steke de sammen med en pizza men ser nå at det får jeg planlegge litt annerledes i framtiden. Er generelt veldig glad i sopp så får tenke litt på det :P
Angående råkakao. Så har jeg vært ute å plokket Geitrams og Mjødurt og laget en te av dette. Den gir meg eufori bare jeg drikker den uten andre virkestoffer. Så blir nok den jeg sverger til når jeg svever til "greatest gigg in the sky" av Pink Floyd :P

Ang det siste du sier hær så har jeg ordnet meg et mykt og fint rom der jeg kan ture i fred og ro :P

Så helt til slutt så har jeg noen spørsmål til.

Hær på plassen jeg bor så er det maange "beitemarker". Eller de var det. For ca 10 år siden så var det 7 bønner i nærheten. Men utviklingen har gått sin gang hær oppe også så dyrene har dratt og "beitemarkene" har nå bare blitt til Slottemark.
Har vært ute å leitet en del på disse markene i 3 dager nå. Men har bare funnet en håndfull med sopp.
Er det bare jeg som er generelt sløv på å leite eller er det naturlig at det vokser mindre flein hær? Min teori var at det skulle florere i sopp og flein da det ikke har vært noen som har plukket sopp på marka mens jeg har levd hvertfall.

Men så lurer jeg på hvordan den sprer seg egentlig? Hvet at de forplanter seg med sporer. Så an jeg bare knuse noen sopp legge de i jorda også kommer det sopp til neste år?