View Single Post
Har spørsmål angående område og vekstforhold. Har tatt noen bilder av to områder jeg sjekket ut i går. Hvilket område bildet er tatt står i bildebeskrivelsen.
http://imgur.com/a/v6GbV

Hvordan ser dette ut, sånn ved første øyekast?
I følge alle beskrivelser på hvor den ettertraktede fleinsoppen pleier å befinne seg, burde det vel være her? Temperaturen de siste ukene har ligget fra 2-8 grader om morgenen, særs fuktig og rå morgenluft, og opp til rundt 17 grader om dagen, det har også vært mengder med regn. Litt varmere nå, siden været har snudd litt.
Området rundt den dyrka marka er myr/lyng/berg/sand/grus. Disse jordene slås to, opptil tre, ganger i løpet av sesongen. Det brukes også gjødsel.
Ute på de til sammen tre jordene jeg saumfarte i dagslys fant jeg nesten ingen sopp i det hele tatt, og absolutt ingen fleinsopp. Har også vært innom en kirkegård i samme område, bare litt lavere i høydemeter, uten hell.

Har også sett langs skogsveier, grøftekanter og gressplener i samme område uten å finne noe. Har et beite hvor det går sau og et hvor det går geit jeg skal besøke i aften.

Sitat av Sofakongen Vis innlegg
Hvordan påvirker sensommer og temperatur på 25*C fleinsoppen?
Vis hele sitatet...
Dette lurer jeg også på. Det har vært litt ruskevær og lave temperaturer på kveldstid, men nå om dagen titter sola frem fra en skyfri himmel.