View Single Post
Sitat av SveinParty Vis innlegg
Feil kabinett for cpu kjøling og transport? Hva er galt med dette kabinettet? Får det vel med meg om jeg vil

SLI vet jeg ikke hva er, og hvorfor støttes ikke overklokking?
Vis hele sitatet...
For transport med stor luftkjøler er det viktig å legge pc'n flatt, med hovedkortet nedover slik at du ikke unødig belaster hovedkortet i humper og slikt, men ingenting i veien med å flytte på det om du er forsiktig.
Ville kjørt på med originalkjøleren (evt med Noctua NT1HT pasta i stedet for originalpasta). Om du føler den støyer mye så kan du evt gå for en stor luftkjøler/vannkjøling senere(viftene kan gå seinere=mindre lyd, ved behov mer fart + mer lyd + mer kjøling)

SLI (/Crossfire) er hva NVidea (/AMD) kaller løsningen hvor man kobler sammen flere skjermkort, og dette er noe du ikke har plass til på hovedkortet ditt uansett.

Når det gjelder overklokking så støtter ikke prosessoren du har valgt det, og ikke tror jeg du har behov for det heller.

Når det kommer til byggingen så er det alltid kjekt å prøve å skjule mest mulig ledning i rommet bak hovedkortet(bak platen det er montert til) både av estetisk hensyn og luftstrøm. Hvor ting skal kobles er godt(eller mindre godt) forklart i manualen til hovedkortet og stort sett så passer pluggene bare på riktig plass. Om reset knappen er plassert unødvendig lett tigjengelig så er det like dumt å ikke koble denne til hovedkortet så slipper du/andre å feilaktig trykke på den.

Har du mange tomme hdd bay's som kan fjernes og som vil komme iveien for luften mellom vifter i front og bak så kan disse med fordel lagres utenfor kabinettet i stedet for inni.