View Single Post
Sitat av Sol-Nede Vis innlegg
Jeg skrev faktisk ned dag for dag nå når jeg sluttet cold turkey etter lang tid med misbruk. Limer inn her:

Dag 1
11:14 -
Våkner og har sovet greit. Våknet mye gjennom natten, drømt mye, hatt mye sug i magen. Litt hardt fysisk angst i dag. Tung i hodet.
18:01 -
Begynner å bli fettete i ansiktet og føttene. Grubler mye på ting, prikker i kroppen. Ser håpløst på fremtiden
20:14 -
Skjelvingen tar seg opp. Svett

Dag 2
05:45 -
Våkner før 06. Ikke noe angst. Ikke særlig svett. Ikke trøtt. Hva skjer
09:48 -
Deprimert fra helvete!! Rar engstelig følelse, ikke direkte angst. Har det ikke godt. Svetter på føttene.
11:48 -
Engstelsen bygger seg opp, også håpløsheten. Føler meg ikke bra
16:31 -
Mye svett nå i skritt, hender, ansikt og føtter.
18:16 -
Enda ganske klam. Men ikke like angstfull og deprimert
18:55 -
Mental form virker bedre
19:59 -
Svetten tar seg mer og mer opp. Tørre øyne. Mer fysisk nå.

Sovner veeldig seint.


Dag 3
08:22 -
Våkner først i 4-5 tiden. Småsover til rundt 6-7. Svetter på føttene. Nedstemt.
19:52 -
Svetten har tatt seg opp. Nedstemt og lost.
20;45 -
Hard depresjon

Dag 4
15:15 -
Sov bedre pga apodorm. Ingen særlig angst(sikkert pga apodorm) Litt nedstemt. Litt klam, men ikke mye. Gått mer utover hender nå.
15:13 -
Distinkt lukt. Klissete/klam. Spes hender og føtter. Tom og umotivert til å gjøre noe, nedstemt. Ikke angst, mer svak engstelse. Håpløs følelse.
16:54 -
Klam i hendene. Helt tom. Ligger i sengen. Begynner å bli deprimert. Orker ikke

Dag 5
11:00 -
Deprimert når jeg våkner
13:30 -ikke svett på hender eller føtter lengre, men klamhet som kommer og går.
Ingen angst. Kan være afterglow fra apodorm?
Normal i humøret
17:43 -
Litt flatere enn jeg liker, men kan få frysninger av musikk. Går ikke på Zoloft, så håper å føle enda mer etterhvert.

Dag 6
15:10 -
Svette er nesten helt borte. Angst når jeg våkner, og svært deprimert resten av dagen.
17:49 -
Føler meg helt vanlig. Skal prøve å ikke bruke apodorm i natt.

Dag 7
09:37 -
Brukte apodorm i natt. Var endte det eller ligge søvnløs og tenke på flaue ting jeg gjorde da jeg var på videregående

Er forresten på dag 7 og har glemt å rapportere. Men svetten avtar mer og mer nå. Humøret stabiliserer seg, selv om det fremdeles er litt flatt. Selv etter at alle symptomer er borte, våkner jeg med angst-sug i magen kanskje i enda en uke. Men det går over på ca 1 time.

Angsten er altså det siste som forsvinner, MEN den forsvinner. Du må bare holde ut og ha noe å gjøre på. Hvis du sitter helt stille så vil du kjenne angsten stikke mer enn nødvendig. Den vil være der, men prøv å tenk at for hvert sekund, så forsvinner en pitteliten prosent av den - helt til den er borte

Send mld om du trenger støtte fra noen som har vært gjennom det der mange ganger!

To innlegg ble sendt to ganger, vet ikke hvordan det skjedde. Moderator...? Hjelp?

Dag 8
05:30 -
Våkner lys våken. Brukte ikke apodorm, så ble en tidlig start. La meg ikke lenge etter jeg skrev forrige post, så 4 timer søvn ca.

Kjenner ikke på noe magst enda, utenom de sommerfuglene som er der i sekunder jeg åpner øynene. Mem de forsvant raskt.


Sorry hvis jeg kupper tråden din TS, si ifra om du ikke synes det er greit

Hvordan går.det med deg?

Fremdeles litt svett på føttene, og klam i hendene. Naturlig har jeg alltid vært veldig tørr begge steder, så legger spesielt godt merke til sånt.

Men typisk dag 3 er jævlig. Sokker blir gjennomvåte på 5 min. Kjøpte derfor tynne ullsokker fra Pierre Robert, de holdt føttene litt tørrere, og jeg slapp å bli kald. Et tips til de som sliter med svette føtter (uansett hva grunnen måtte være).
Vis hele sitatet...
Du har vært såå heldig. Jeg er på dag 20 uten neurontin nå og det er ett HELVETE. Jeg har så mye angst..Jeg klarer ikke å være med mennesker og som følge av dette, har nå depresjonen for alvor tatt meg. Jeg vetta faen hvordan det her skal ende. Jeg er tidligere rusmisbruker og har denne gangen gjort ALT riktig. Jeg har holdt meg helt rusfri fra alt i over 9mnd'er. Men så skulle plutselig neurontinen slutte å virke og nå etter jeg har gått av, er jeg tilbake til start.. Isolerer meg og angst til halsen. Skjønner ikke hvordan det her skal ende bra.. Lest om masse folk på nettet som har det sånn opptil 1 år.